Home › Forums › Deff och fettminskning › Enormt förstorad aptit, är det spökande leptinnivåer?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
16 mars, 2010 at 20:22 #58140Anonym anvandareMember16 mars, 2010 at 20:22 #325588Anonym anvandareMember
Jag har kommit till ett stadie i mitt deffande där jag bara tänker på mat, och har en enormt stor aptit, även om jag inte är hungrig. Jag brukar äta runt 180 -200 gram protein och 70-80 gram fett och fylla på med resten av energibehovet med kolhydrater, så jag tror inte problemet ligger i hur jag delar upp det.
Förutom det jag nämnde ovan så ser mitt deffande ut som så att jag tränar styrketräning fyra gångar i veckan ( typisk 4-dagars split) och springer en gång på helgen. Jag ligger på 500 kcal underskott men har en dag i veckan då jag får äta lite godis eller annat snask under kontrollerande former ( det eventuella underskott jag förlorar försöker jag ta igen de följande dagarna så att det totalt i veckan blir -3500).
Kan det ha med leptinnivåerna att göra? Kan tillägga att jag inte alls ligger särskilt lågt i procent kroppsfett, det är över 13% iallafall (vild gissning), och väger lite gör jag inte iheller för delen (80 Kg på 188 cm). Jag har nu gått ner från 82 till ca 79,6 på tre veckor. Jag misstänker även att det kan ha med ätardagarna att göra, men jag är inte säker.
Känner någon igen sig? Är det bara att bita ihop och härda ut eller går det att lösa med ändrad kost?
Kan tillägga att jag har deffat sporadiskt tidigare och varje gång efter ca två- tre veckor har detta stadie infunnit sig vilket har gjort att jag påbörjat deffningar som jag sen har fått avbryta efter någon månad. Senast i dag föll jag dit och skriver nu för att jag behöver hjälp:o
Ps är 18 år ( 91a) ds
16 mars, 2010 at 21:38 #325589Anonym anvandareMemberDricker du ordentligt med vatten då? Ibland tror man att man är hungrig fast man egentligen bara är törstig.
16 mars, 2010 at 22:01 #325590Anonym anvandareMemberDet är vanligt att man kommer till denna svacka då kroppen bara skriker efter näring! Tror inte det har så mycket med dina leptinnivåer, leptinreceptorer att göra såvida du inte varit ordentligt överviktig tidigare!
Känns dock skumt att du får det så snart med ett såpass moderat underskott. Testa som vanilla skrev att inta mer vatten, ev en isoton vatten/salt blandning (9gr salt/l vatten).
Dock är det nog ej heller saltbrist då detta är svårt att få med en normal blandad kost samt ger en del andra symptom. Jag tror helt enkelt att du får härda ut, oftast ger det sig efter 1-2 veckor och din diet kommer flyta på mer normalt.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.