Home › Forums › Deff och fettminskning › Få mindre muskler!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
4 maj, 2011 at 21:53 #380718Anonym anvandareMember
Detta är kanske en lite konstig trådstart, men vill gärna ha seriösa svar. Moderator får gärna flytta tråd om den är felstartad (ny här).
Tillstånd:
Jag har ett problem med oproportionerliga muskler. Mina bröstmuskler är väldigt stora i förhållande till främst mina armar men även resten av kroppen. Jag är lite över 1.80 lång, väger 72 kg och är 20 år gammal. Har styrketränat till och från i ca 3 år. Runt bröstet mäter jag 1.08 cm och runt mina armar 33 cm.Bakgrund:
Under det första och andra året av styrketräning har jag kört med relativt tunga vikter. Detta har gjort (antar jag) att jag har aktiverat mina bröstmuskler i många olika övningar, när jag har tränat trapz, lats, rodd, mm. Har dessutom tränat biceps ganska tungt så bröstmusklerna har antagligen aktiverats då med, och resultatet har blivit stora bröst och små armar. På senare tid har jag slutat tränat bröst och mer armar, men hur lätt jag än tränar känns det som brösten ändå aktiveras.Lösning:
Så hur ska jag göra för att bli av med mina bröstmuskler? Har börjat springa mycket och regelbundet för att träna upp ben och bränna muskler på överkroppen, äter även mindre. Men än så länge känns det bara som armarna blir mindre, och bröstmusklerna består.Tack på förhand! Style
4 maj, 2011 at 21:53 #60921Anonym anvandareMember4 maj, 2011 at 22:01 #380719Anonym anvandareMemberSläng upp en bild vetja
Men sänk vikterna när du tränar armarna, och gör rörelserna med kontrollerade. Då ska du nog kunna isolera bättre!
Sen kan du ju testa nya övningar, byta antal reps.4 maj, 2011 at 22:04 #380720Anonym anvandareMemberJust det, glömde säga att jag helst inte lägger upp bild pga outing. Men ja, har kört med fler reps och väldigt låga vikter på senare tid, och när jag sedan kör löpning 6-7 km träning känns det främst som det bara bränner i armarna.
Antar att som det är med fett, senast tillkommit bränns först?
4 maj, 2011 at 22:13 #380721Anonym anvandareMemberLöpning är ganska dumt om du vill bygga muskler. Promenad är isåfall bättre. Kondition + muskelbyggnad doesn’t match. Eller om du har tillgång till stepmaskin är det grymt effektiv förbränning. Som inte skadar muskelbyggnad på samma sätt som löpning.
Jag vågar inte svara på vad som bryts ner först, men du kommer tappa på alla muskler om du slutar träna. Slutar du träna bröst men kör tex ben så är det klart benen byggs ändå
Men allt kräver tålamod, ger du dig fan på det, och experimenterar med övningar och reps så ska det nog kunna ge resultaten du vill ha! Alla kroppar är individuella, så du måste själv ta reda på hur kroppen reagerar.
Lycka till!
4 maj, 2011 at 22:22 #380722Anonym anvandareMemberYes, fast tanken är att bryta ner musklerna till grunden sen börja bygga rätt igen från början! Kanske är lite omständigt men armträningen ger inte det resultatet jag vill så får väl försöka minska bröstmusklerna istället
4 maj, 2011 at 22:29 #380723Anonym anvandareMemberDet är väl dumt att bryta ner det du har byggt upp? du kan ju försöka isolera övningarna bättre, för jag antar att du vill bygga allt större fast proportionerligt. Så att allt passar ihop?
Men om du nu vill bryta ner musklerna och starta på ruta ett är nog det bästa sättet att helt sluta med träning, och bara köra kondition4 maj, 2011 at 22:38 #380724Anonym anvandareMemberJo det stämmer delvis, men känns som det kommer ta lång tid att bygga upp armarna. Och eftersom det inte går att bygga på armarna samtidigt som jag bryter ner brösten tänkte jag börja med att bryta ner musklerna på hela kroppen en del genom långdistanslöpning och benträning. För att sedan träna upp armarna Tror det blir bäst så istället för att bara bygga, för det ska mycket till för att armarna ska matcha dagens bröstmuskler!
Tänkte även ligga på ganska hårt kaloriunderskott under löpperioden!
5 maj, 2011 at 01:02 #380725Anonym anvandareMemberDina bröst tränas inte i bicepscurl, basövningar som du förmodligen kört tungt i som tränar dina bröst är bänk, dips med bred fattning, militärpress från bröstet (tvek om det är nog för tillväxt i denna dock).
Sen får du även tänka på att alla muskler växer inte lika snabbt så att hålla på som du gör nu är rent av löjligt.5 maj, 2011 at 07:03 #380726Anonym anvandareMemberdstyle wrote:Och eftersom det inte går att bygga på armarna samtidigt som jag bryter ner brösten tänkte jag börja med att bryta ner musklerna på hela kroppen en del genom långdistanslöpning och benträning. För att sedan träna upp armarnaTopp 3 sämsta idéer presenterade på forumet sedan 2005?
5 maj, 2011 at 07:59 #380727Anonym anvandareMemberInte en bättre och rimmligare idé att prioritera armarna tills du är nöjd? Måste säga att det låter en aning suspekt att vilja bryta ner musklerna. Sedan kan det väl inte att ”punktbryta ner” muskler. Haha vilken galen idé.
5 maj, 2011 at 08:55 #380728Anonym anvandareMemberQuote:Topp 3 sämsta idéer presenterade på forumet sedan 2005?Men om man nu vill få mindre muskler, är inte enda alternativet då att köra cardio + kaloriunderskott? För jag vill få mindre bröstmuskler, det är därför jag skapade tråden, för att få hjälp om hur jag ska gå tillväga.
Quote:Istolig Inte en bättre och rimmligare idé att prioritera armarna tills du är nöjd? Måste säga att det låter en aning suspekt att vilja bryta ner musklerna. Sedan kan det väl inte att ”punktbryta ner” muskler. Haha vilken galen idé.Jag vet att man inte kan bryta ner eller punktförbränna fett på kroppen, det är därför jag får räkna med att vikt överallt på kroppen. Syftet var att jag skulle tappa något kilo, för att sedan bulka upp och träna armarna hårt!
Quote:Rusk Dina bröst tränas inte i bicepscurl, basövningar som du förmodligen kört tungt i som tränar dina bröst är bänk, dips med bred fattning, militärpress från bröstet (tvek om det är nog för tillväxt i denna dock).
Sen får du även tänka på att alla muskler växer inte lika snabbt så att hålla på som du gör nu är rent av löjligt.Kan man verkligen inte aktivera brösten i bicepscurl? Tidigare när jag tränade hade jag armbågarna bakom ryggen och isolerade bicepsen ytterst dåligt när jag tränade dem.
Tack för svar
5 maj, 2011 at 08:56 #380729Anonym anvandareMemberdubbelpost
5 maj, 2011 at 09:29 #380730Anonym anvandareMemberKör då på högreps, typ 20+
5 maj, 2011 at 09:57 #380731Anonym anvandareMemberMen nu har du tillfälle att vända på 80%/20% och kör 20%/80% istället!
Isolations/enledsövningar för hela slanten på armarna! För en gångs skull mot alla mina principer: använda maskiner!!! -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.