Frukt

• This topic is empty.
Viewing 6 posts - 16 through 21 (of 21 total)
  • Author

Så det är trams att kolhydraterna ifrån frukt går till levern istället för återhämtning till musklerna?

Bjern wrote:
    Så det är trams att kolhydraterna ifrån frukt går till levern istället för återhämtning till musklerna?

Fruktos tar en liten extra väg via levern innan upptag sker men det betyder inte att fruktosen stannar i levern!

Glukosen lagras in i levern om det behövs pga tömda glykogendepåer men det gäller från alla kolhydratskällor och är inte specifikt för frukt.

Tommy Ivarsson wrote:
    Fruktos tar en liten extra väg via levern innan upptag sker men det betyder inte att fruktosen stannar i levern!

Glukosen lagras in i levern om det behövs pga tömda glykogendepåer men det gäller från alla kolhydratskällor och är inte specifikt för frukt.

Aha, tack för utförligt svar! :emo-thumb

TS, jag påpekade inte påståendet, Utan översättningen

Jag tycker frukt är trams, sockerlösninng med ett par vitaminer som simmar runt, grönsaker och lite bär lär räcka utan problem.

Bjern wrote:
    Har gått och undrat ett tag nu på hur bra frukt såsom banan egentligen är efter träning och till mellanmål? Läste nyligen om att kalorierna man får i sig av frukt mestadels går direkt till levern istället för till exempel återhämtning av musklerna?

Jag är medveten om att frukt innehåller mycket vitaminer och så, men just nu käkar jag runt 6 frukter om dagen och blev lite osäker på hur bra det egentligen var efter jag läst denna artikel.

[http://www.t-nation.com/free_online_article/most_recent/3_tricks_for_faster_fat_loss] (Trick 3)

Åt mycket frukt förut då jag alltid kände mig sugen på något. Dock totalt värdelöst att äta för mycket frukt om man vill gå ner i vikt. (inte bra för tänderna heller), skapade problem för mig iaf. Någon frukt om dagen skulle jag tro bara är bra, 1-3st. Jag har dock slutat med frukt och äter grönsaker istället och bärblandningar av hallon och blåbär, mkt nyttigheter och , mindre socker. Sedan tycker jag att bär är bra mycket godare än banan och äpplen, som är vanligt att ta efter ett pass!:)

Viewing 6 posts - 16 through 21 (of 21 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.