Home › Forums › Deff och fettminskning › fungerar Måltidsersättare vid deff?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
9 mars, 2010 at 18:11 #58234Anonym anvandareMember9 mars, 2010 at 18:11 #325989Anonym anvandareMember
tja, det är första gången jag ska deffa och har massvis med frågor såklart.
jag har läst king crubs deff guide ett antal gånger och fattat vissa saker men vissa saker fattar jag noll på.jag vet att man ska göra av sig med mer kalorier än vad man ”tar” in
och alla de ”basic” grejerna. Jag vill såklart få bort underhudsfett från magen och låren, innan beachen 2010 och undrar vilket sätt som är absolut snabbast.(?) jag kommer träna med mitt ishockey lag ca 3 gånger per vecka, det är 1 löpning/intervall träning och 2 styrkepass.Jag vill träna 2 dagar extra och undrar vad jag borde ta för bästa sättet att förlora den lilla magen som är kvar. löpning/intervall eller styrkepass med vikter? jag kan inte så mycket om ”deff mat” men vill få bort fettet snabbast samtidigt som jag behåller mina muskler.
Som sagt kan jag inte så mycket om maten och frågar därför er. Jag har kollat runt lite på GG(gymgrossisten) i ämnet Måltidsersättare, är det bra för min deff? den jag tänkte mig är Diet Shake från SCI-MX
ni kan läsa om innehållet själva:)tror ni är den bra för mig eller borde jag skita i måltidsersättare och använda mig av en stabil och nyttig kosthållning? Om den är dålig, kan ni inte skriva vad jag borde äta varje vecka? t ex gröt till frukost och sånt?
här är lite info om min kropp.
Man
180 cm
75 kg ( jag har relativt mycket muskler under det lilla fett lagret jag har. )Förlåt om jag på något sätt frågar några dumma frågor osv. Jag är bara lite nybörjare på Deff.
mycket tacksam för hjälp.
9 mars, 2010 at 18:33 #325990Anonym anvandareMemberX kcal från en ”måltidsersättare” påverkar inte din vikt eller fettförlust mer eller mindre än X kcal från en vanlig måltid. Och 300 kcal från ”Diet Shake” är sämre för din fettförlust än 200 kcal från Snickers.
Enda fördelen med måltidsersättare kan vara enkelhet och bekvämlighet.
9 mars, 2010 at 21:29 #325991Anonym anvandareMemberProdukten är som ett proteinfattigt proteinpulver med kolhydrater av dålig kvalite som dessutom ger dålig mättnad. Dessutom till högre pris än vad du får betala för ett bra vassle med drygt 50% mer protein.
Så det är ett dåligt alternativ under diet.
9 mars, 2010 at 21:32 #325992Anonym anvandareMemberAngående träningen så är tung styrketräning det bästa valet.
9 mars, 2010 at 22:09 #325993Anonym anvandareMemberVincent Qvarfordt wrote:Angående träningen så är tung styrketräning det bästa valet.*felpost*
10 mars, 2010 at 13:38 #325994Anonym anvandareMemberAlltså i början när jag deffade ”första deff” tyckte jag att måltidersättare va det bästa som fanns för att gå ner i vikt, men sen så fråga jag runt här lite och sånt och svaren jag fick var att äta vanlig mat med samma kcal och då tyckte jag att det va dumt ” vet ej varför” men till slut gjorde jag det och blev mycket bättre, blev mättare, piggare, orkade mer och var inte sur 24/7 så jag tycker inte att du ska ta det.. kanske är bra om du har bråttom någon stans och inte hinner laga mat eller något men inte annars.
10 mars, 2010 at 14:21 #325995Anonym anvandareMemberrätta mig om jag har fel
10 mars, 2010 at 17:49 #325996Anonym anvandareMemberCristiian wrote:rätta mig om jag har felDu har rätt, men även som ett smidigt alternativ tycker jag det är dåligt.
Drick ett rent protein, behöver du kolhydraterna så ta en frukt till.
Mycket bättre, billigare och mättande.10 mars, 2010 at 18:08 #325997Anonym anvandareMemberJag tycker det är så bekvämt med proteindrinkar så det blir ett antal om dagen. Har bättre saker för mig än att äta/laga mat hela tiden. men visst undrar jag ibland om det kanske vore bättre för träningen att låta proteinet komma från mat istället. har ingen aning om ifall det skulle göra någon skillnad dock.
10 mars, 2010 at 18:10 #325998Anonym anvandareMemberSurvivalist wrote:Jag tycker det är så bekvämt med proteindrinkar så det blir ett antal om dagen. Har bättre saker för mig än att äta/laga mat hela tiden. men visst undrar jag ibland om det kanske vore bättre för träningen att låta proteinet komma från mat istället. har ingen aning om ifall det skulle göra någon skillnad dock.Beror ju på.
Är ju alltid bra med lite spridda källor.Dessutom finns ju risken att missa vitaminer och mineraler som finns i mat.
Men trivs du med det så lör på.
Under diet är det dock en jävla skillnad då pulver mättar dåligt jämfört med mat -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.