- This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Deff och fettminskning › Gå ner ca 1 kg i veckan!
Tjena, nu är det så att jag undrar en sak angående viktnedgången.
Om man vill gå ner ca 1 kg i veckan så bör man ju som alla säger ligga på 1000kcal underskott, men om jag räknar ut min dagliga förbrukning på [http://www.gymgrossisten.com/1/sv/info/-ditt-energibehov] så får jag fram 2037kcal. Nu utgår jag ifrån att det värdet är en dag där man inte rör sig en meter typ(sitter vid soffan hela dagen och kollar tv), så jag min fråga är vad energibehovet ligger på en vanlig dag där man inte tränar något pass utan kanske går till skolan o rör sig lite omkring hemma.
Ska jag satsa på att ligga på 1500 kcal per dag för att vara säker på 1kgs nedgång i veckan eller ska jag hålla mig på 2000kcal?
Längd:190′
Vikt:94
Lägg dig på 2500 kcal första 4 veckorna, därefter ser du hur mycket du gått ner. Går du ner för lite så äter du mindre och går du ner för mycket ökar du på maten.
jag gymmar 4 ggr veckan överkroppen kör explosivitet en gång i veckan på gymmet (ben) och tränar fotboll 3 ggr veckan.
Gym: mån, tis, tors och fre ben sön lr lör
Fotboll:mån , ons och tors
tror du det hade räckt för att droppa 1 kg i veckan?
det märker du.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY