Ge mig dina råd, tips och synpunkter tack.(Ni som kan)

Home Forums Deff och fettminskning Ge mig dina råd, tips och synpunkter tack.(Ni som kan)

• This topic is empty.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author

Snabb bakgrund: Gick under perioden april-november 09 ner ca 20kg genom ren bantning (nutrilett)och många många timmars cardio av olika slag (fotboll,hockey,jogging,promenad,cykling osv). Började i november att träna på gym och har(förutom slarv under julveckan) tränat regelbundet 4-5 gånger i veckan där jag ökat en hel del i massa men såklart stannat av i fettminskningen. Väger idag ca72kg och är ca175cm lång.

Jag vill nu: Minska underhudsfettet och slimma till kroppen utan att förlora allt för mycket massa.

Jag är allergisk mot en hel del mat som jag sett att folk äter såsom alla sorters nötter,mjölk,soja,stenfrukter, tillagad fisk samt en väldig massa andra saker.. detta gör att jag måste tänka en hel del på vad jag äter, men mig kropp klarar att stå ut med viss del av vissa saker jag e allergisk mot vilket gör att jag kan dricka protein och äta tonfisk samt inta viss mjölk.

Min plan är att variera dessa två scenarier
    Alt1
    9.00: en tablett Fat Burner från top formula följt av en lagom rask promenad på ca 40min.
    9.45: 1dl AXA Sportgryn med 1banan och liite proviva nypon+ Omega 3 tabletter, B-vitaminer,kalcium och en vitamin/mineral och antioxidant tablett från apoteket. lägga till en protein shake?
    11.00:Creatin fuel från twinlab. lägga till en protein shake här istället??
    11.20: 1portion (6tabletter) LEU-MX från Sci-MX
    12.00: Träning. kör i stort sett alltid 1muskelgrupp per dag + mage 2-3ggr/v.
    13.00:Protein shake + fat burner på väg hem.
    13.30: pasta och kött + sallad ihop med 1msk linfrö olja, efter maten blir det creatin.
    15.30-16.00: här tänkte jag antingen en burk tonfisk å 1 knäcke macka eller 1port nutrilett och 1 banan
    17.00-18.00: 30-45min innan middag tar jag 1 fat burner sen Middag med pasta/bulgur/potatis med kött och sallad + omega 3
    efter middagen nångång blir det antingen ishockey(1ggr/v) eller brottning(2-3ggr/v)
    21.00-22.00: protein shake +nutrilett.

Alt 2 är samma förutom att det inte är någon hockey eller brottning på kvällen och starten på dagen ser istället ut såhär.

8.30: Frukost som ovan.
    9.00: träning:15min cykling + 30 min cross trainer.
    9.50: protein shake på väg hem.
    10.30: någon form av kolhydrater för att ladda inför gym träningen.
    Sen rullar det på somalt 1

Under träning dricker jag 1-2l vatten + lika mycket hemma under dagen, dricker även ca 4-6 koppar kaffe om dagen, promenerar alltid till gymmet (ca 10min) och promenerar istort sett överallt numera så jag rör på mig rätt mycket.

Vad tycker du? ska jag ändra på något? lägga till något? som rubriken lyder så vill jag ha råd, tips och synpunkter ifrån er som kan ämnet.

Nutrilett näringsvärde —-> [http://www.nutrilett.se/index.php?option=com_content&task=view&id=12&Itemid=19]

Tackar så mycket och hoppas på många bra tips och råd=)

Har inte så många synpumkter men undrar om du tål ägg för iså fall hade jag lagt till en hel del av den varan. Tex äggvita i gröten på morgonen (recept på god gröt finns i mattrådar), sen hade jag skippat provivan då den brukar innehålla mycket socker.
    Lycka till

Tyvärr så e jag ju allergisk mot även ägg så det gå tyvärr inte:/ och ja provivan e jag lite skeptisk till, men jag gillar verkligen inte gröt rakt av, har dock haft funderingar på att byta ut det mot någon form av havre mjölk

Ingen som kan hjälpa mig?!

Du kan ju istället för att dricka en proteindrink till frukosten blanda ner protein i gröten. Blir kanske godare till på köpet.
    Sötningsmedel om du tål det kan ju oxå hjälpa smaken samt äppelmos utan socker.
    Varför ska du fortsätta med nutrilett? Kan du inte skippa den, det är väl mer en bantnings ersättning mot mat och som mellanmål?

Om du ska dieta så hade iaf jag skippat extra kolhydrater innan och efter träning och nöjt mig med proteiner och kreatin sen hade jag nog styrketränat 3 – 4 dgr i veckan och kört cardio minst 5 pass i veckan och räknat kcal i början för att veta att jag ligger på ett lagom underskott.
    Bytt ut allt jag kunnat mot fullkorn och sett till att få i mig allt protein jag behöver.
    Jag är absolut ingen expert men så hade nog jag börjat sen hade jag skrivit in efter varje dag i min dagbok och där fått råd och stöd från hjälpsamma människor som kan detta bättre än jag.
    Startvikt och alla mått innan start och sen 1/v för att se var det försvinner.

Lycka till

Nja tyckte inte att det blev alls gott när jag provade att blanda ner protte i gröten, tyckte det blev konstig konsistens, tja varför fortsätta med nutriletten? ju färre kalorier ju bättre? använder enbart fullkorns varor och proteinrik mat är istort sett det ända jag äter.
    är väll bra att om man vet att det kommer bli ett tufft pass tex ben så är det väll bra att ladda upp med lite spaghetti och sen ta en macka efteråt för att få i sig snabba kolhydrater?

Lite mindre kalorier, lite mer styrka. Kör hårt!

Tjogge wrote:
    Nja tyckte inte att det blev alls gott när jag provade att blanda ner protte i gröten, tyckte det blev konstig konsistens, tja varför fortsätta med nutriletten? ju färre kalorier ju bättre? använder enbart fullkorns varor och proteinrik mat är istort sett det ända jag äter.
    är väll bra att om man vet att det kommer bli ett tufft pass tex ben så är det väll bra att ladda upp med lite spaghetti och sen ta en macka efteråt för att få i sig snabba kolhydrater?

Hade själv föredragit att bränna lagrad energi som finns i kroppen än den energin som jag tillsätter strax innan ett pass. Därav hade jag varit försiktig med kolhydrater.
    Egentligen är det bara så enkelt som att göra av med mer energi än man stoppar i sig.

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.