Hjälp med deff

Home Forums Deff och fettminskning Hjälp med deff

• This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author

Har läst tråd efter tråd på internet och bestämde mig för ett skapa ett konto här då jag finner detta forum bäst. Jag förstår om folk blir trötta på alla dessa trådar men vill gärna ha individuell hjälp från de som orkar.

Ålder: 18
    Längd: 185cm
    Nuvarande vikt: 102.1
    Mål: När jag är nöjd

Bakgrund:
    Började gymma för ca 2 år sedan, byggde muskler sjukt snabbt men hade ingen platt mage. Fortsatte bygga muskler, cyklade lite men åt fel. Tog en paus efter ca 1 år och hade inte tränat f.om sommaren 09 fram tills för tre veckor sen.

Jag började relativt ”hårt” genom att helt lägga av med mina dåliga matvanor. Alltså, från att äta skräpmat några gånger i veckan och dricka öl på helgerna så äter jag numera inte pommes, potatis, ris, godis, läsk, feta såser, etc. Blir mycket kyckling eller kött med sallad och vatten, någon gång försöker jag äta fisk. Äter tre mål om dagen, frukost, lunch och middag. Till frukost äter jag fullkornsbröd med skinka utan smör, till lunch blir det alltid någon form av sallad, och till middag blir det då kött, fisk eller kyckling med sallad.
    Alkohol har jag druckit två gånger under dessa tre veckor, jag ska egentligen inte dricka någon alls men min bror fyllde 20 samt att jag fick i mig tre glas whisky under en annan kväll.

Började för ca. 3 veckor sedan genom att styrketräna 5 gånger i veckan.
    Under ett träningspass så kör jag 2 muskelgrupper, 5 övningar på vardera muskel samt 10×3 reps. Efter jag gjort detta så ställer jag mig på trampmaskinen och kör stenhårt under 20min där jag bränner ca 250kcal. Efter det så sätter jag mig och cyklar i 20min då jag förbränner ca 210kcal.

Detta har jag lovat att göra mig själv under varje träningspass, är väldigt inställd på detta så skulle få en obehaglig ångest om jag skulle strunta i det. När jag började så vägde jag 109.1kg och numera väger jag 102.2. Det känns alltså som det gått ganska bra och jag ser redan tydliga resultat.

Jag vet inte riktigt vilken slutvikt jag siktar på då jag har en kraftig benstomme samt mycket muskler så det är svårt att veta exakt, men jag kommer köra stenhårt tills jag blir nöjd och sen självklart fortsätta fast inte lika hårt med maten. Jag vill åtminstonde slippa stå i vassen under denna sommar.

Jag vill gärna få reda på hur jag kan boosta min deff samt hur jag ska nå mitt mål till sommaren. Fråga eller tipsa vad ni vill, tack på förhand!

Om du går ner i vikt i den takt du vill och styrkan håller i sig på gymmet, vad är då problemet?

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.