Home › Forums › Deff och fettminskning › Hjälp med kost uppläg Body for life
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
28 mars, 2010 at 09:49 #57998Anonym anvandareMember28 mars, 2010 at 09:49 #325084Anonym anvandareMember
Efter ett år med 10 kilos viktuppgång och något lite ätstörning så r jag redo att ta tag i min träning. Har accepterat min vikt idag på 57 kilo och är 173 funderar inte direkt på att gå ner i vikt även om jag imellan åt får ångest över sommaren och kläder. Så har jag insett att min kropp mår bättre i denna vikt men nu vill jag börja träna och äta rätt och trimma kroppen och få bort magen och låren(vill bli fastare). Bygga muskler jag har tappat på vägen av en ett år ”deff”/svält och jag har insett att det är 100ggr snyggare md en slank muskulös kropp än en mager dallrande kropp.
Upptäckte body for life vilket hade varit utmärkt för mig då jag även lär mig att äta rätt och av allt och även kombinerar styrka med cardio.
Men nu behöver jag hjälp med kost upplägg. Jag tål inte gluten, laktos, mjölkprotien och pasta,bröd och sånt äter jag inte. Vore tacksam för hjälp och råd och även andras erfarenheter av bfl, och finns dt någon protiendrink som inte innehåller mjölkprotien eller laktos????28 mars, 2010 at 11:22 #325085Anonym anvandareMemberDu klarar dig utan proteinpulver, men känner du att enkelheten och smidigheten i ett pulver tilltalar dig så finns det pulver med protein från soja, ägg och även animaliska källor.
Annars är det ju inga problem.
Ät ägg, potatis, kött, fisk, fågel, grönsaker.Bara att unvika det du inte tål samt frukt annat än i små mängder, halvfabrikat, sockrade drycker och skitmat.
28 mars, 2010 at 11:48 #325086Anonym anvandareMemberVincent Qvarfordt wrote:Du klarar dig utan proteinpulver, men känner du att enkelheten och smidigheten i ett pulver tilltalar dig så finns det pulver med protein från soja, ägg och även animaliska källor.Annars är det ju inga problem.
Ät ägg, potatis, kött, fisk, fågel, grönsaker.Bara att unvika det du inte tål samt frukt annat än i små mängder, halvfabrikat, sockrade drycker och skitmat.
Okay tack för ditt svar
vad tycker du om mitt upplägg börjar imorgon då jag har lite mer läsning angående bfl.frukost äggvita+ kött(nöt) och lite svamp eller tonfisk + äggvita
mellanmål broccoli eller blömkol, ägg +miniralvatten eller grönte
lunch kött/kyckling med grönsaker(spenat,gurka,blomkol,vitkol osv lågt gi)
mellanmål samma som ovan
middag samma som lunch
mellanmål äggvita/protiendrinkVill gärna ha lite förslag på mellanmål, och tonfisk ska ja köra med vatten eller olja som jag häller ut?
träning
dag 1 styrka överdel 45min
dag 2 cardio 20min
dag 3 stryka underdel 45 min
dag 4 cardio 20min
dag 5 styrka öveerdel 45min
dag 6 cardio 20minNågra kosttillskott jag bör lägga till????
28 mars, 2010 at 13:58 #325087Anonym anvandareMemberDå ska vi se.
Antalet måltider känns onödigt högt.
En hög måltidsfrekvens stimulerar aptit och hunger, dessutom innebär det att du troligtvis inte får äta dig mätt.4 måltider per dag brukar passa dom flesta.
Med tanke på det låga kolhydratintaget ligger du för lågt på fett.
Ät hela ägg, stek grönsakerna i rapsolja, ta lite majonäs till äggen mm.Köp tonfisk i vatten, oljan är oftast av låg kvalite.
Slå på egen olja, raps eller oliv.Bra mellanmål är vad som tilltalar dig att äta.
En proteindrink, fisk, fågel, ägg mmÄr du inte väldigt träningsvan tycker jag du ska köra helkroppspass dag 1, 3 och 5 istället för halvkropp.
Bra kosttillskott för dig vore fiskolja om du inte äter fet fisk.
Ett proteinpulver för det är smidigt och enkelt. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.