Hjälp med mat.. eller nåt..

Home Forums Deff och fettminskning Hjälp med mat.. eller nåt..

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 16 total)
  • Author

Hallå!!

Jag skulle verkligen behöva lite hjälp här! hoppas det finns någon insatt själ som har lust o tid o komma med braaaa svar och hjälp!

Skall ge er lite info här

Jag är 31 år, kille, 1.83cm lång och väger 90kg.. normal kropp med lite fett runt magen kan man säga.. lite muskler o så.. det är nog det som väger(hoppas jag) för jag tycker 90kg känns lite mycket.

Jag springer ca: 2.5 mil i veckan, uppdelat på 3 löpningar.
    Sedan simmar jag ca 1.5km i veckan(1 gång)
    Tränar på gym och lyfter vikter 2-3 ggr i veckan. kör igenom hela kroppen kan man säga på dessa gånger.. ungefär 2set per muskelgrupp.. kör relativt tungt, ca 8 repetitioner.

Jag äter som frukost innan jobbet(om jag hinner) lite pauluns müsli och en proteinshake(30g protein) hinns inte müsli så bara shaken.
    sedan till frukost på jobbet vid 9 tiden så äter jag pauluns müsli med lite skivad honungsmelon i och 2st hårda ägg.

till lunch vid halv 2 tiden äter jag endast en kotlett/entrecote,fläskfile(4-5 bitar) +lite broccoli, tomat, gurka och morötter. kanske lite

sedan hemma innan träning kan jag ta nåt litet som kanske en dietbar eller shake.

efter träningen på kvällen kan det bli müsli, keso och avokado, melon eller något

Jag dricker väldigt lite alkohol, äter inget bröd, ris, potatis, pasta eller godis eller läsk

Vaf*n får jag inget bättre resultat för(ursäkta ordvalet! jag måste göra något fel

Snälla hjälp mig!! blir tokig

Mvh Patric

Vad är det för resultat du är ute efter då?

vad har du för resultat nu som är så dåliga?

Jag är ute efter att bli av med så mycket fett som möjligt. Fast jag tränar för att klara av ett triathlon lopp. Men jag ogillar fettet jag lagt på mig väldigt mycket.
    Träningen har jag hållit på med ett tag, fast löpningen bara runt 3v(haft vinteruppehåll sen december)
    Jag har varit på kalas och åt vanlig mat inkl sås o sådant + 3 glas vin o en whisky. Jag drack även 4 öl på en förfest för ett tag sedan. Thats it.. fuskar Aldrig på vardagarna eller helgen(utöver dom 2 gångerna då)
    Är det för mycket kalorier eller vad kan det vara? Eller tar det en jäkla tid bara? För jag tycker jag tränar så mycket att det borde förbrännas automatiskt:s
    Tack för era snabba svar:)

torbjorn wrote:
    vad har du för resultat nu som är så dåliga?

Det har inte hänt något alls runt magen t.ex. Vägde t.o.m 1kg mer idag än i fredags

Hur mycket är ”lite müsli” exakt? Just müsli är ju ett bra exempel på mat som anses nyttig men som det är lätt att överäta på.

Eddie Vedder wrote:
    Hur mycket är ”lite müsli” exakt? Just müsli är ju ett bra exempel på mat som anses nyttig men som det är lätt att överäta på.

Lite svårt att svara på då jag inte väger maten alls. Men kanske 2 ordentliga decilitermått.
    Jag har tänkt att jag tränar så mycket att det är lugnt jag förbränner det. Men kanske är fel i tänka så?

burken wrote:
    Lite svårt att svara på då jag inte väger maten alls. Men kanske 2 ordentliga decilitermått.
    Jag har tänkt att jag tränar så mycket att det är lugnt jag förbränner det. Men kanske är fel i tänka så?

Nej det är inte fel att tänka så. Men något har ju blivit svårt på senaste tiden uppenbarligen. Överhuvudtaget får jag bilden av att du äter portioner som enligt ditt subjektiva ögonmått är ”lite” men som du inte har koll på egentligen.

Eddie Vedder wrote:
    Nej det är inte fel att tänka så. Men något har ju blivit svårt på senaste tiden uppenbarligen. Överhuvudtaget får jag bilden av att du äter portioner som enligt ditt subjektiva ögonmått är ”lite” men som du inte har koll på egentligen.

Har du något tips på nåt sätt jag borde ändra i nåt:) inte ute efter bodybiff.. vill ha atletisk kropp

kanske skulle hjälpa om du började väga maten, jag sitter typ i samma sits som dig fast jag har inte börjat göra något åt det ännu. Men en polare till mig som kör efter leangain tipsade om ett exel fil (om jag förstod det hela rätt) där man fyller i vad man äter och får fram kcal / fett / protiner osv..

Du får äta mindre helt enkelt. Hjälper inget annat så räkna några dagars kost vad du får i kalorier per dag. Ibland är det enda sättet för att få lite koll på det.

Ok får väl göra det. Känns ju så skumt bara. Känns ju verkligen som jag förbrände mer än jag trycker i mig. Borde ju vägt 200kg tidigare med bröd o läsk o kebab :)
    Har du nåt tips vart man kan kika på antal kalorier på grönsaker etc?

Livsmedelsverket har det mesta listat har jag för mig.

Nu har jag räknat lite. Och jag ligger på 2000 kalorier om dagen. Varav 600 av dom kommer ifrån proteinshakesen. Och 460 kalorier ifrån 500g keso. Så med all den träning jag gör, o trycker i mig 2000 kalorier.. borde jag minska eller fortsätta såhär?

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 16 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.