Home › Forums › Deff och fettminskning › Hjälp med min fettminskning
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
11 januari, 2010 at 16:53 #59379Anonym anvandareMember11 januari, 2010 at 16:53 #347742Anonym anvandareMember
Jag har nyss påbörjat mitt gymande igen efter cirka 1½ års uppehåll.
Sommaren 09 tog hårt på min mage och jag har bestämt mig för att komma igång igen.Jag tränar innebandy 3 timmar i veckan samt match
Jag tränar på gym 2-3 timmar i veckan.Jag vill kombinera fettminskning med byggnade av muskler eftersom att jag ändå väger relativt lite och därför inte vill gå ner.
Vad är det då för typ av träning på gym jag ska ägna mig åt för att kombinera fettminskning och byggande av muskler?Jag har också svårt att planera min kost, hur mycket och vad jag ska äta för att få maximal effekt på min träning.
Skulle vara väldigt tacksam om jag kunde få ett givande svar på dessa frågor. Tack
11 januari, 2010 at 17:14 #347743Anonym anvandareMemberFörst, bestäm dig vilket av dem du vill göra först – Bygga muskler eller gå ner i vikt. Det går inte riktigt att göra bådadera samtidigt eftersom om du ska gå ner så krävs det ett underskott på kcal och om du ska gå upp så krävs det ett överskott.
Vad tränar du på gymmet? helkroppspass eller muskelgrupper? Vikt o längd? Ålder?
Testa även att söka runt i forumet, sökfunktionen är kanske den mest underskattade funktionen men den är underbar.
I övrigt så önskar jag dig välkommen till forumet och lycka till!
11 januari, 2010 at 19:18 #347744Anonym anvandareMemberLetade runt en del men hittade inte riktigt något som hjälpte mig till 100%
Jag är 18 år, 177 lång och väger ca 75 kg. Tränar inte hela kroppen varje gång utan delar upp det till cirka 2-3 muskelgrupper varje gång.
11 januari, 2010 at 19:56 #347745Anonym anvandareMember[http://forum.body.se/showthread.php?t=22347]
Här har du forumets guldkorn i deffning, ”deffguiden”. Denna ger dig en bra grund i den teoretiska delen av att gå ner i vikt.
I övrigt så bör sökorden ”träningsschema”, ”kostschema” etc för att få upp trådar där folk varit lika nyfikna som du
Ta även en titt på ”recept och matlagning” spalten om du vill ha lite tips från kreativa gymmare!
Lycka till!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.