Hjälp med motivationen

Home Forums Deff och fettminskning Hjälp med motivationen

• This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author

Tjena.

Har nu dietat ett antal veckor, det har gått bra även om det har slinkigt ner en del godsaker/restaurangbesök emellan åt. Problemet nu är att eftersom jag dels har tappat en del vikt plus dietet sedan mitten på Januari börjat tappa motivationen och fallit tillbaka i dåliga vanor, dvs äta lite godsaker så som choklad mm på kvällarna.

Jag vill inget hellre än att tappa mera i vikt så man verkligen börjar se det som finns under hullet. Har tappat cirka 5 kilo fett samt 10 cm runt midjan. Har säkert 4-5 cm kvar samt 3-4 kilo. Detta ska bort tills slutet av Maj.

Är ni några därute som har tips på hur man kan motivera sig under dagen för att undvika sötsaker, suget är självklart som störst både efter avslutat middag samt ”strötimmarna” innan sovdags.

Jag behöver absolut inte sänka mitt kaloriintag mer utan enbart sluta med dumheterna, har funderat på saker som att ge sig ut på en promenad när suget kommer och då förbränna lite extra istället för äta.

Hur gör ni där ute när det börjar gå tungt på era dieter?
    Alla tips välkomnas!

Drick ett glas light läsk. :P
    Fundera någon minut före du stoppar i dig skräpmat om det verkligen är värt det, föreställ dig hur du skulle se ut i om i slutet av maj om du inte åt skiten och hur du skulle se ut om du gjorde det.
    Läs massa om träning och kost det blir jag motiverad av! ;)

Precis det som jag gör, jag visualiserar och kan verkligen se resultatet.

Antar att det är precis som med allt annat, ge sig FAN på att klara av det. Jag menar, istället för att proppa i sig 300 kalorier från skit så kan man lika gärna ta en burk tonfisk och ett kokt ägg för att ge kroppen mer protein istället för att bygga mer fett. Ska jag vara helt ärlig så handlar ju allt om disciplin och vilja, vill man så kan man.

Problemet är att jag alltid har haft en vana av att äta mycket godsaker och när jag väl gör det så ligger handen i chipsskålen konstant. Minns från grundskolan att för att bli av med ett beroende eller skapa för att skapa en rutin skall t ex röksuget/sötsuget övervinnas 21 gånger likaså ska 21 löppass genomföra innan det sätter sig som en vana. Whether that’s true or not, I don’t know.

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.