Hjälp med undermage?

Home Forums Deff och fettminskning Hjälp med undermage?

• This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author

Tja !

Nu e det så att jag har tappat 6 kg på 12-14 veckor :D

man märker ju lite överallt förutom undermagen :what: det ser ut som om den inte minskar ett ski* vet att jag borde skicka bild men ingen aning hur man gör.

men har ni några förslag på övningar eller något som kan få det att bli jämnare? :|

Cristiian wrote:
    Tja !

Nu e det så att jag har tappat 6 kg på 12-14 veckor :D

man märker ju lite överallt förutom undermagen :what: det ser ut som om den inte minskar ett ski* vet att jag borde skicka bild men ingen aning hur man gör.

men har ni några förslag på övningar eller något som kan få det att bli jämnare? :|

Det finns inga övningar som får det sista fettet att släppa. Just det område du nämner är notoriskt envist när man vill tighta till.

Fortsätt ligga på ett kaloriunderskott så kommer det att lösa sig, förr eller senare.:happy:

Tålamod är ett nyckelord vid deff.

Godmorgon!
    Får börja med att säga grattis! Att gå ned i vikt är alltid tufft men ack så belönande.

Jag har lite svårt att sätta mig in i vad du menar med ”undermagen”. Kan det vara så att du syftar på den nedre delen av magen? Att ha fettansamlingar runt dessa ställen är i de flest fall genetiskt och innebär att det till största delen blir en diet-fråga.
    Med andra ord kan du både ha en vätskeansamling eller mer fett som behöver ”skalas bort”. Med andra ord kan du behöva fortsätta din diet ett tag till.

Att jämna ut sämre områden är ganska problematiskt, då fettlagret ligger ovanpå muskeln och döljer utvecklingen ändå. Så att göra någon magisk övning tar inte bort ditt problem, utan du måste helt enkelt först tappa underhudsfettet för att kunna se förändringarna i muskulaturen.

Med vänliga hälsningar
    A

Tack tack :) jaha okej för just nu så ser det lite konstigt ut :P

men jag ska då fortsätta så som ni säger och se resultatet då :)

men sen har jag en litet fråga :P om det e så att magen bara börjar gå ner när jag är tillrekligt smal och inte vill fortsätta så kommer jag ju vara tvungen för att få bort undermage ( under naveln) eller tror ni att det går ganska fort nu eftersom redan rätt så många kg som gått bort (A)

Cristiian wrote:
    Tack tack :) jaha okej för just nu så ser det lite konstigt ut :P

men jag ska då fortsätta så som ni säger och se resultatet då :)

men sen har jag en litet fråga :P om det e så att magen bara börjar gå ner när jag är tillrekligt smal och inte vill fortsätta så kommer jag ju vara tvungen för att få bort undermage ( under naveln) eller tror ni att det går ganska fort nu eftersom redan rätt så många kg som gått bort (A)

Det område du nämner brukar vara det allra sista som släpper och man får gnida på rätt länge innan det blir tight hela vägen ner, om man säger.

Tycker du att du blir för mager i övrigt innan du nått hela vägen fram får du väl ta en funderare och bestämma vad som är viktigt för dig.

Jon Larsson wrote:
    Det område du nämner brukar vara det allra sista som släpper och man får gnida på rätt länge innan det blir tight hela vägen ner, om man säger.

Tycker du att du blir för mager i övrigt innan du nått hela vägen fram får du väl ta en funderare och bestämma vad som är viktigt för dig.

jaha okej inte det roligaste att höra :p

Men jag får se hur det blir då tack så mycket:)

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.