Hur lyckades ni?

Home Forums Deff och fettminskning Hur lyckades ni?

• This topic is empty.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author

Tjena!

Är en kille på 26 år som har precis upptäckt gymmet..(Rookie2009)
    För några år sedan var mina mått 176 cm lång och 115 kilo fet..
    2003 fick jag nog och började röra på mig, åt bättre och var väldigt fokuserad på att gå ner i vikt..Lyckades gå ner till 80!! på 1 år.

Men nu har jag börjat intressera mig för bodybuilding,,har tränat nu i snart 1 år,gått många pt timmar och har surfat på detta forum varje dag. väger nu 87 kg med 14 procent kroppsfett.
    Jag har dock upptäckt att jag har fel bulkat nu det senaste året,och vill dieta bort 2 kg kroppsfett.
    Min fråga lyder: Hur har ni lyckats att hålla disciplinen för att äta rätt?att inte äta skit samt lyckas att inte gå upp fel? behöver inspireras:)

Se titeln på min träningsjournal :)

Nice :)

Det gäller att tydligt visualisera sitt mål. Sätt upp ett mål som du har en rimlig möjlighet att nå. När du når dit sätter du upp ett nytt mål osv, osv. Så gör jag i alla fall.

Jag vägde 85 kg i april förra året. Innan sommaren hade jag tränat bort 13 kg. Det var mitt främsta mål just då. Jag höll motivationen upp genom att tänka på att allt skit jag åt och all träning som inte blev av skulle sabba mina resultat. Jag ville verkligen inte bli pluffs-tjock igen. Jag har lyckats hålla min vikt ganska bra.

Peter_Eriksson wrote:
    Se titeln på min träningsjournal :)

Nice:up:

Inte se mig som ett offer, utan se en diet som en belöning i sig.
    Inte alltid lätt, men många är extremt negativa.
    Tänker bara på vad dom inte ”får” äta, hur hungriga dom är och vad synd det är om dom trots att dom får bra resultat.
    Man får äta vad man vill, på en diet handlar det om vad man vill och inte vill äta.

Rookie2009 wrote:
    Nice:up:

Tack, men vad jag menade med det, vilja, du måste vilja nå ditt mål. Våld, ja ibland får man ta i med hårdhandskarna. Kreatin, keep it simple, börja inte opti-onanera för att eventuellt nå bästa möjliga resultat.

Upp eller ner i vikt är ju egentligen lika ”svårt”…

Äter ju samma saker (dock något mindre) samt ser resultat (precis som vid viktuppgång) som inspirerar!

Men du gör ju det av någon anledning och det är det du får fokusera på, inte hur jobbigt det är att ”äta mindre”!

Lycka till!

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.