Home › Forums › Deff och fettminskning › Hur ska jag gå vidare nu?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
29 januari, 2010 at 16:00 #59092Anonym anvandareMember29 januari, 2010 at 16:00 #346689Anonym anvandareMember
Jag har nu kört på ganska bra med träning och mat och nästan nått min målvikt.
Jag är 23 år, kille på 171cm och väger 71kg på morgonen utan frukost.
För 1½år sedan vägde jag runt 87kg och hade över 106cm i midjemått, midemåttet är nu nere på 88.Mitt upplägg efter Jul har varit som följer.
Mån gym morgon, boxning kväll
tis gym eller löp
ons gym + boxning
tors gym + boxning
fre gym eller löp
lör gym, löp eller vila/bakfull
sön gym, löp eller vila/bakfullMaten ser ut som följer.
Frukost 1dl havregrynsgröt med linfrön och kanel, 1 ägg, 2 koppar kaffe(träning)
mellanmål 300g kvarg, frustna bär, ½banan, vitamintillskott
ev. mellanmål 1 ägg
middag 1dl ris tillsammans med antingen fisk eller kyckling.
(träning)
mellanmål 200g kvarg, frustna bär, ½banan
kvällsmat 1 diet pro advance drink eller 1-2ägg eller 1 avokado, vitamintillskott
Under kvällen dricks en hel del koppar med grönt tee, fint i vinterkylan!
Det jag nu undrar är hur jag ska ändra min kost och träning när jag börjar nå min målvikt.
Jag vill inte gå ner för mycket utan försöka tona fram och få mer definierade muskler till sommaren
Jag förstår att jag borde lagt mer muskelträning tidigare osv, men jag vill göra det bästa möjliga.En egen tanke jag har för att få upp mitt kcal intag är att lägga till en whey80 drink efter varje träningspass, bör jag öka kcal intaget mer?
Bör jag dra ner på löpningen och köra hårdare med vikterna för att få fram definierade muskler eller är bränna kalorier vägen till framgång?För att göra det lite lättare att få en uppfattning om min kropp så lägger jag upp bilder.
Alla tips och vägledningar uppskattas! Mitt mål är inte att bli stor, jag vill ha en snygg smal kropp med väldefinierade muskler.
I helgen blev jag väldigt sjuk och missade en hel del träningspass, hur gör ni för att hålla er friska när ni blir nertränade?
Så som jag förstår det blir ju kroppen ”sårbar” mot infektioner när man är ”nertränad”.Jag vet att alkoholen helt klart borde tas bort helt men efter en veckas innesittande behöver jag komma ut en gång i veckan och träffa mina vänner. Jag försöker hålla mig till max 1 gång i veckan och då dricka rödvin istället för öl i den utsträckning det går.
1. Bör jag ta bort delar av konditionsträningen och ersätta med gymträning?
2. Bör jag öka mig kcal intag? Är proteinpulver en lagom ökning isåfall?
3. Alla andra tips och vägledningar!
Tack på föhand
Vänliga hälsningar
Luckbox -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.