Ketodiet – Ägg + Majonnäs?

Home Forums Deff och fettminskning Ketodiet – Ägg + Majonnäs?

• This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author

Det är så att jag följer en ketodiet. Dagligen så ska jag bla äta 6 st ägg. 3 st på första målet och 3 st på det sista målet. Jag gillar verkligen inte att äta så många ägg. Om jag tar ca 3 små klickar med majonnäs till varje ägg. Förstör jag ketodieten då? Kommer min viktminskning att avstanna pga majonnäsen?

Om du adderar majonnäsen utan att plocka bort något alls kommer ju energibalansen rent teoretiskt bli mindre negativ i alla fall. Men den behöver inte hämma dig alls. Småförändringar brukar i praktiken inte göra den skillnaden man kan anta i teorin.

Eddie Vedder wrote:
    Om du adderar majonnäsen utan att plocka bort något alls kommer ju energibalansen rent teoretiskt bli mindre negativ i alla fall. Men den behöver inte hämma dig alls. Småförändringar brukar i praktiken inte göra den skillnaden man kan anta i teorin.

Ok
    Övrig fettkälla som jag äter dagligen är 36g jordnötssmör 2 gånger dagligen.
    Har försökt med salt, aromat, tacokrydda till äggen. Det kan då ta 1 timme för mig att få i mig 3 ägg. Med majonnäsen till äggen så slinker de ner utan problem.

Jag har aldrig riktigt förstått mig på det där med att äta saker som man inte tycker om. :)

Men har du problem att få i dig äggen naturella men med majonnäs så funkar det så visst kan du ta majonnäs. Den fullfeta innehåller väl 3gr/100gr så en klick sådan majonnäs kommer knappast ta dig ur ketosen.

Huruvida det får plats i din kaloribudget går inte att svara på men i värsta fall kan du ju skära ner lite på jordnötssmöret till förmån för majonnäsen. ;)

Eller steka äggen samt salta rikligt vilket gör dem så mycket godare. ;)

[http://forum.body.se/showthread.php?t=104074]

Ta så stor tugga du kan av ägget, sen tar du en stor klunk med kaffe och blandar ägg+kaffe och sväljer ner skiten fort! Tar 30sek å dunka i dig 1 ägg.

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.