Ketoner-mätning

Home Forums Deff och fettminskning Ketoner-mätning

• This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

Då jag kör en quick diet nu under 2 veckor, vilket innebär man kommer i ketosis, så var jag o köpte lite stickor på apoteket ”130kr” .

Jag mätte att den visade negativt på glukos gul märkning.
    Och på ketoner visade den lätt lila vilket är runt 10 ketoner per mml om ja kommer ihåg rätt.

Finns det någon nivå man bör ligga på ? Och om det blir för mycket ketoner , är det då det finns risk för de farliga ketonerna man pratar om i bland ??

Men ett kul och lätt sätt o se om man är i ketosis.
    Som ett kvitto, nu bränner kroppen fett :P

Kan säga att jag är inne på min 6:e dag, och har börjat få mer energi nu.
    Sluppit huvudvärken från de första dagarna som var ett helvete !

Träningen går fortfarande bra, ökar inte direkt, men samma vikter och lite sämre uthållighet mot passet.

Tänkte se om jag ska öka andelen l glutamin när man är färdig med passet till ca 20-25 gram..

Vikt då, har tappat 1.6kg på 6 dagarm vilket känns lite med tanke på att mer vätska borde ha försvunnit.

ientity wrote:
    Finns det någon nivå man bör ligga på ? Och om det blir för mycket ketoner , är det då det finns risk för de farliga ketonerna man pratar om i bland ??

Ketoacidos är när både blodsocker och ketonnivån är höga. Kan bara inträffa hos typ 1-diabetiker som inte injicerar insulin, anorektiker och alkoholister.

ientity wrote:
    Men ett kul och lätt sätt o se om man är i ketosis.

Mnja, det stämmer inte. Stickorna ger för många inte utslag efter ett tag när kroppen slutar slösa på energi.

Se [http://tinyurl.com/lchf-faq#question_12″ LCHF-FAQ: #12: Hur vet jag att jag är i ketos?].

Något som förvånar mig dock är att jag har i snitt 0.1 kg i minskning per dag, trots man ligger på 1000-1200 kcal om dagen, borde va fysiskt omöjligt o minska så lite ? särskilt första veckan på en diet.
    Jag tränar ju också, går långa promenader på 30-60 min .
    Men det kanske är så med en diet, mycket hoppande av vikten.

Vätska? Vänta någon vecka.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.