Klara riktig hardcore ??

Home Forums Deff och fettminskning Klara riktig hardcore ??

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 19 total)
  • Author

Less på att magen sväller upp av all kvarg. Funderar på att testa detta under min lilla deff, dock känns det väldigt hardcore. Skulle ni klara ??:)

– EAA och 1 Super Cap Xtreme innan promenad
    ((Promenad ca 60min)
    – 3 mackor med ½ paket keso, 15 skivor rökt kalkon + en Celsius
    – 1 Super Cap Xtreme innan gym
    ((GYM))
    – 1 proteindrink (MyoFusion)
    – 2 kycklingfilèer (eller annat protein för ca 60g protein) plus sallad

Ca 1300kcal och 175g protein

Hardcore vet jag inte om jag skulle kalla det. Snarare absolut noll mättnadskänsla, smakupplevelse, fettinnehåll och bibehållen styrka. Jag skulle klara det, har man gett sig fan på något får man skylla sig själv. Jag skulle dock aldrig ens kommit på tanken att deffa på det där sättet.

Klara? Det är skillnad på att överleva och leva. Om ditt enda problem är att du blir uppsvälld i magen finns det väl flera alternativ som är ”bättre” än att gå in på en hardcore pulver-diet. Visserligen har har du ju faktiskt lite fast föda med i beräkningarna men det verkar ganska tråkigt att slänga i sig så mycket tillskott i förhållande till riktig mat.
    Angående hur det där är bra lämpat för dig eller inte vet du nog bäst själv. Utan att du ger mer siffror om digsjälv så kan vi ju inte ha en aning om vad din energibalans ligger på? I vilket fall tycker jag att 1300 låter som ett väldigt lågt intag att ligga på konstant.

[http://forum.body.se/showthread.php?t=153213]

Eira wrote:
    [http://forum.body.se/showthread.php?t=153213]

Tack Eira.
    Så var det med det, SmokingHot. Där försvann din trovärdighet för all framtid gällande kostråd. I alla fall från min sida.

Vore väl smartare att bara byta ut kvargen mot något annat om din mage inte pallar? Och angående din fråga så hade jag nog inte klarat det eftersom det inte verkar finnas någon anledning att göra det.

Ser inte bra ut alls. Hade du tänkt köra samma varje dag under hela deffen?

Det finns ju andra vägar än kvarg eller svält? Denna överdrift. Sen tror jag inte att din mage kommer må speciellt bra utav denna diet heller.

Ca 1300kcal och 175g protein säger ingenting om vi inte vet ålder, vikt, längd och hur aktiv du är.

1300 kcal kan vara lagom energiintag för en lättviktare som ska deffa och är tämligen inaktiv. 1300 kcal kan å andra sidan vara rena svältkosten för någon annan.

Hursomhelst ser det ut som ett upplägg som man lär gå hungrig av, oavsett vem som ska följa dieten. Blir det hardcore bara för att man dricker massa proteinshakes eller är det för att man går så lågt i energi som det blir hardcore?

Rasmus Kjellberg wrote:
    Tack Eira.
    Så var det med det, SmokingHot. Där försvann din trovärdighet för all framtid gällande kostråd. I alla fall från min sida.

SmokingHots ”trovärdighet” var låg från början och den lilla lilla glimten av trovärdighet som fanns försvann efter en vecka typ. ;)

hihi driver ju med er nu:P ville bara se reaktioner, visste ju ni skulle skriva sånt där !!=) men fick så mkt negativt kring att jag skulle hjälpa folk med kostscheman såå.. =/

SmokingHot wrote:
    hihi driver ju med er nu:P ville bara se reaktioner, visste ju ni skulle skriva sånt där !!=) men fick så mkt negativt kring att jag skulle hjälpa folk med kostscheman såå.. =/

Jag tippar snarare på att du inte alls ämnade driva med oss. Istället märkte du att responsen från ditt lilla hardcore-upplägg inte blev riktigt som du förväntade dig, varför du nu försöker skämta bort allt.

SmokingHot wrote:

Ja eller hur. Typ som alla trådar med ”Min polar undrar om…”

Väntar fortfarande på mitt kostupplägg.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 19 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.