Home › Forums › Deff och fettminskning › Kört fast i dieten
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
25 oktober, 2009 at 12:18 #60739Anonym anvandareMember25 oktober, 2009 at 12:18 #376181Anonym anvandareMember
Hej. Är i behov av lite hjälp i min diet. Har nämligen kört fast och det händer ingenting. Har på tre veckor inte sett någon skillnad varken i spegeln eller på vågen.
Jag väger 87 kg och är 181 cm lång.Något sånär synliga magrutor i rätt ljus.
Tränar styrka 4 ggr/ veckan samt morgonpromenad 60 min 5-6 ggr/vecka. Kör även lite på träningscykel, 20-30 min efter styrekepassen 2 ggr/vecka
Äter på träningsdagarna ca 2000 kcal varav ca 250 gram är från protein och på träningsfria dagar ca 1800 kcal.Lördgarna äter jag allt jag kommer över…
Nån som har något tips på vad jag kan göra för att få lite fart på dieten så det händer något, både på vågen och i spegeln?
tack!
25 oktober, 2009 at 12:34 #376182Anonym anvandareMemberLAKE wrote:Lördgarna äter jag allt jag kommer över…Nån som har något tips på vad jag kan göra för att få lite fart på dieten så det händer något, både på vågen och i spegeln?
Läs det fetstilta som du själv har skrivit. Känns det som om svaret är särskilt svårt egentligen?
25 oktober, 2009 at 12:54 #376183Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Läs det fetstilta som du själv har skrivit. Känns det som om svaret är särskilt svårt egentligen?Du menar att jag ska plocka de s.k. ätardagarna helt? Och köra på som övriga dagar i veckan. Är det rätt uppfattat?
25 oktober, 2009 at 12:58 #376184Anonym anvandareMemberLAKE wrote:Du menar att jag ska plocka de s.k. ätardagarna helt? Och köra på som övriga dagar i veckan. Är det rätt uppfattat?Japp, det är vad han menar.
25 oktober, 2009 at 13:00 #376185Anonym anvandareMemberLAKE wrote:Du menar att jag ska plocka de s.k. ätardagarna helt? Och köra på som övriga dagar i veckan. Är det rätt uppfattat?Ja det borde ju vara det absolut mest simpla. Du kör på ett bra upplägg varje dag som du sedan sabbar via en grisdag. Skippa grisandet och vips lär utvecklingen gå dit du vill igen.
Nu menar jag inte att lördagen per automatik måste vara LIKA strikt som resten av veckan. Käka en god gräddig potatissallad med oxfilé till kvällen och lite godis t.ex. Eller ta en pizza på stan etc. Eller helt enkelt en dag med ”narmalt” ätande utan minsta tanke på nyttighet och kaloriinnehåll.
En dag där du släpper tyglarna lite och återhämtar psyket från en strikt vecka kan säkert vara guld värd men behöver inte (och BORDE inte enligt mig) handla om massivt frosseri.
25 oktober, 2009 at 13:09 #376186Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Ja det borde ju vara det absolut mest simpla. Du kör på ett bra upplägg varje dag som du sedan sabbar via en grisdag. Skippa grisandet och vips lär utvecklingen gå dit du vill igen.Nu menar jag inte att lördagen per automatik måste vara LIKA strikt som resten av veckan. Käka en god gräddig potatissallad med oxfilé till kvällen och lite godis t.ex. Eller ta en pizza på stan etc. Eller helt enkelt en dag med ”narmalt” ätande utan minsta tanke på nyttighet och kaloriinnehåll.
En dag där du släpper tyglarna lite och återhämtar psyket från en strikt vecka kan säkert vara guld värd men behöver inte (och BORDE inte enligt mig) handla om massivt frosseri.
Tror jag förstår va du menar. Äta normalt och det man är sugen på, istället för att frossa bara för frossandets skull.
26 oktober, 2009 at 08:09 #376187Anonym anvandareMemberOfta när man börjar dieta så går allt bra till en början, men för varje kilo man går ner blir det nästföljande svårare. När man till en början såg resultat varje vecka i spegeln byts tillslut ut mot samma tråkiga jag varje dag, alltså noll förändring. Trots en hård diet! Vad är då lösningen? Äta mindre och träna mer? Det är ett sätt, men inte alltid det bästa eller det man ska göra i första hand.
Här är ett axplock av metoder jag använt mig utav på mina klienter med lyckat resultat när de stagnerat i sin diet.
* Byt cardio, går du powerwalks byt ut dem mot att simma eller cykla eller tvärtom.
* Byt intensivvitet på din cardio, kör du HIIT byt mot powerwalks eller tvärtom och kör du en diet med kolhydrater inkluderat kanske till och med löpning kan passa 15-20min.
* Sänk vilan mellan seten till max 1 minut.
* Kör 1-2 dagars refeed.
* Kör du en diet med kolhydrater stryp dem helt och höj fettet.
* Lägg till essentiella och bra fettet som omega-3 -> Myo-D och CLA 1000
* Äter du en diet utan kolhydrater ta bort allt fett då och ersätt med massor av grönsaker i 2v. sen återgå till LCHF . Du kan fortsätta varva på det sättet hela tiden.
* Kör en hel vilovecka från träning och cardio men håll dieten.
* Lägg till en fettförbrännare ex. Metabolism Prescription RX
* Börja meditera varje dag i 20min. Hitta ditt lugn och stressa av.Lycka till!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.