kvarg till frukost vid deff.

Home Forums Deff och fettminskning kvarg till frukost vid deff.

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 24 total)
  • Author

Hej. Har tappat 14 kg nu. Är riktigt trött på allt nu :P Skapa tappa kg till så är jag nöjd. Men nu orkar jag inte äta frukost. 250g kvar får det bli. 2 timmar senare lunch , sen pwo sen träning.

Är detta ”dåligt” på något sätt? Till frukosten tar jag 3 kaps omega3 + 1 multi vit tab.

Börjar bli lite oroväckande många trådar från dig angående vad som är OK eller inte under deff :p

Kvarg = Helt ok
    Bacon = Helt ok
    Tacos = Helt ok
    Röda linser = Helt ok

Allt beror naturligtvis till störst del på den totala sammansättningen av kosten, det är den du bör ha koll på.

Jag äter 250gram kvarg och 2-3 kokta ägg till frukost.

Maod wrote:
    Börjar bli lite oroväckande många trådar från dig angående vad som är OK eller inte under deff :p

Kvarg = Helt ok
    Bacon = Helt ok
    Tacos = Helt ok
    Röda linser = Helt ok

Allt beror naturligtvis till störst del på den totala sammansättningen av kosten, det är den du bör ha koll på.

+1

Alltså många använder verkligen forumet som en slags jour för att få svar på sin optinojja.

mysglenn wrote:
    +1

Alltså många använder verkligen forumet som en slags jour för att få svar på sin optinojja.

Tror ni har missuppfattat vad detta forumet är till för..jo för att folk ska fråga saker att folk sedan också skall diskutera saker som rör träning.

Tycker vissa här har lite väl nerlåtande inlägg mot andra det är inte lätt som helt ny inom byggarvärlden att förstå allting.

Och att då få spydiga kommentarer så fort man frågar något som man själv är osäker på gör ju att man till slut inte vågar fråga.

En sak som du kan tycka är självklar kan för en annan vara rena rama rappakalja.

Frågar man inge får man ingenting veta är ett gammalt ordspråk och den stämmer så himlans bra tycker jag!

För att svara på frågan i tråden.. Jag äter kesella bär och lite proteinpulver till frukost så ät på du=)

Blobas wrote:
    Frågar man inge får man ingenting veta

Precis :) Brukar jag säga till mina elever :) Tack för svaret ! Boys will be boys, and boys do bad things :)

Men enligt reglerna ska man söka informaton före man ”frågar”, finns väl 100 trådar om ”frukost vid deff” ”kvarg och deff” osv.

Röda linser innehåller ju sjukt mycket kalorier. Det försöker jag undvika :P

tack ialf för svaret. Jag måste ju fråga om jag är osäker, annars för man ju bara fel, vilket bara kostar mig tid och ork :). Man behöver ju inte läsa eller svara på frågorna om man inte vill :P

Det är ju inte så att jag fråga hur många småstenar som ligger utanför Bert Carlssons utedass :)

mysglenn wrote:
    Men enligt reglerna ska man söka informaton före man ”frågar”, finns väl 100 trådar om ”frukost vid deff” ”kvarg och deff” osv.

Du verkar vara lite bitter och annars allmänt negativ generellt vid dina svar. Beror detta på något speciellt eller är det bara att bita ihop och acceptera för oss andra :)?

Du MÅSTE inte svara eller läsa om du inte vill? Speciellt inte lägga ner mer av din tid och SVARA på något totalt irrelevant som inte hade med frågan att göra.

Du kan äta allt! Det är fortfarande kalorier in och ut. Det är att föredra äta en viss mängd protein + plus tung träning för att behålla musklerna.

Ost, bacon, kvarg, linser eller vad fan som bara du ligger under med kaloriintaget.

Sen behöver man ju faktiskt inte äta frukost om man inte orkar. Kan ju vara ett alternativ?

Maod wrote:
    Sen behöver man ju faktiskt inte äta frukost om man inte orkar. Kan ju vara ett alternativ?

Jo någon gång måste du äta frukost, annars svälter du sakta men säkert! Iaf om man ser frukost som det nu faktiskt är, dvs breakfast vilket är det fastebrytande målet! ;)

Men detta förutsätter ju att man kallar sin måltid för frukost oavsett när den äts på dygnet! :)

Tommy Ivarsson wrote:
    Jo någon gång måste du äta frukost, annars svälter du sakta men säkert! Iaf om man ser frukost som det nu faktiskt är, dvs breakfast vilket är det fastebrytande målet! ;)

Men detta förutsätter ju att man kallar sin måltid för frukost oavsett när den äts på dygnet! :)

lol @ din avatar. På tal om frukosttrollen..

Tommy Ivarsson wrote:
    Jo någon gång måste du äta frukost, annars svälter du sakta men säkert!

Inte om du äter brunch! LOLOLOLOLOLOL!

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 24 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.