Home › Forums › Deff och fettminskning › Lågintensivttränande deffaren, finns den personen? Fråga..
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
21 juli, 2011 at 23:43 #59767Anonym anvandareMember21 juli, 2011 at 23:43 #351275Anonym anvandareMember
Hej, nu under deffen brukar jag ha många ”dåliga” dagar på gymmet, ingen styrka eller ork, vilket gör att jag inte heller orkar köra väldigt intensivt.
Det blir mer till ”normal?” styrketräning då pulsen ligger runt 100-120 under dom 75 min jag tränar. Bränner detta nått fett alls eller slösar jag bara bort min tid ? Jag tränar fortfarande hårt och tungt bara pulsen blir låg -_-
vad säger ni?
21 juli, 2011 at 23:46 #351276Anonym anvandareMemberDu är medveten om att hur du än gör kommer det i slutändan handla om hur stort underskott du ligger på? Man behöver inte optimera sin träning för fettförbränning, man behöver inte ens träna över huvud taget.
Edit:
King Grub – Deffguide wrote:Det jämnar ut sig. Fettförbränningen över dygnet blir likvärdig oavsett substratförbrukning (mest fett eller mest kolhydrat) under själva aktiviteten, och ingen form av träning ökar fettförbränningen jämfört med en vilodag, vid matchat energiintag. Energi in minus energi ut, och det är ett eventuellt energiunderskott och dess storlek som påverkar fettbalansen, oavsett hur energiunderskottet åstadkommes.21 juli, 2011 at 23:56 #351277Anonym anvandareMemberTränade noll cardio och lång vila mellan seten på hela min diet, gick bra
22 juli, 2011 at 00:39 #351278Anonym anvandareMembersnackar vi om fina och deffade kroppar som resultat eller bara ett deffat ego ? gober?
unberbiffen jag vet, men träningen kan spela stor roll, skynda på processen lite..
22 juli, 2011 at 07:57 #351279Anonym anvandareMemberDu har ju redan frågat om puls och fettförbränning och fick svar i den tråden. Det är energiförbrukningen som avgör och pulsen är inte enda faktorn som styr det.
Och en deff ger säkert snyggare kropp* utan konditionsträning än med. Om man bara lyckas hålla energiintaget högt nog för att inta tillräckligt med protein.
*snygg kropp i det här sammanhanget = mycket muskler och lite fett
22 juli, 2011 at 09:35 #351280Anonym anvandareMemberhitman wrote:unberbiffen jag vet, men träningen kan spela stor roll, skynda på processen lite..Ja, du kan skynda på muskelförlusten lite och se lite sämre ut när deffen är klar. Fettförbränningen däremot påverkas inte vid en viss kaloribalans.
22 juli, 2011 at 10:30 #351281Anonym anvandareMemberhitman wrote:snackar vi om fina och deffade kroppar som resultat eller bara ett deffat ego ? gober?unberbiffen jag vet, men träningen kan spela stor roll, skynda på processen lite..
Min första deff massor av cardio=tappade mycket muskler. Andra deffen=tappade inget, kan till och med ha lagt på mig lite muskler.
22 juli, 2011 at 10:58 #351282Anonym anvandareMemberKing Grub wrote:Ja, du kan skynda på muskelförlusten lite och se lite sämre ut när deffen är klar. Fettförbränningen däremot påverkas inte vid en viss kaloribalans.:emo-thumb
22 juli, 2011 at 12:48 #351283Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Du har ju redan frågat om puls och fettförbränning och fick svar i den tråden. Det är energiförbrukningen som avgör och pulsen är inte enda faktorn som styr det.Och en deff ger säkert snyggare kropp* utan konditionsträning än med. Om man bara lyckas hålla energiintaget högt nog för att inta tillräckligt med protein.
*snygg kropp i det här sammanhanget = mycket muskler och lite fett
Hade jag? My bad, måste ha frågat runt lite, fått lite olika info här och var som har förvirrat mig Behöva klarna upp skallen igen Inga mer tråkar om detta ialf
22 juli, 2011 at 12:49 #351284Anonym anvandareMemberKing Grub wrote:Ja, du kan skynda på muskelförlusten lite och se lite sämre ut när deffen är klar. Fettförbränningen däremot påverkas inte vid en viss kaloribalans.Jag ska tänka på det. Ska ta det lugnt med cardio.. thx
22 juli, 2011 at 16:19 #351285Anonym anvandareMemberhitman wrote:Jag ska tänka på det. Ska ta det lugnt med cardio.. thxSka bli kul att se dig igen om någon vecka. Jag är tillbaka i slutet av augusti typ.
22 juli, 2011 at 23:47 #351286Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Ska bli kul att se dig igen om någon vecka. Jag är tillbaka i slutet av augusti typ.haha ja, blir lagom deffad för en bedömning då med din polare, glömde vad han hette nu, har ”amore” tatuerad på armen tror jag ialf han hälsade
jag ska börja äta lite mer nu, kroppen säger ifrån jag och tror jag ska lyssna på den. kommer säkert tappa fett bara jag fortsätter äta rätt nu
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.