LCHF fråga och en frukt fråga.

Home Forums Deff och fettminskning LCHF fråga och en frukt fråga.

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 26 total)
  • Author

Jag vet att det finns liknande post men jag undrade bara en sak och orkar inte läsa hela artiklar :P

På vilket sätt använder man det fett som konsumeras ut att förbränna det fett man har? Varför lagas inte fettet vid hög konsumtion och går det bra att äta onyttiga fetter vid LCHF?

En kompis käkar typ jordnötssmör och bearnaisesås :P Jag förstår att detta skulle höja kaloriintaget men frågan är om det inte lagras?

Har detta något med att kroppen inte utsöndrar insulin, och i sin tur inte kan lagra fett? (för att man inte äter kolhydrater) Jag kan ha blandat ihop detta med något annat och är inte alls säker på detta påstående.

Hur mycket frukt kan man äta per dag vid dieten? Jag gillar tyvärr bara söta frukter som persikor och vindruvor osv :(

Givetvis lagras fettet man äter vid en högfettkost. Mycket mer än vid en lågfettkost. Hela fettomsättningen blir större, man lagrar in mer fett och bränner mer fett.

King Grub wrote:
    Givetvis lagras fettet man äter vid en högfettkost. Mycket mer än vid en lågfettkost. Hela fettomsättningen blir större, man lagrar in mer fett och bränner mer fett.

Man varför äta vissa så jävla tråkigt vid LCFH ? DVS inge onyttiga fettet ? Antar att det handlar om okunskap. Varför inte äta bacon och beasås :P Får man i sig mycket och slipper äta mer bara för att kompensera?

det är inget fel på bacon och bea sås. det är en jäkla bra frukost om du frågar mig :)

hitman wrote:
    Man varför äta vissa så jävla tråkigt vid LCFH ? DVS inge onyttiga fettet ? Antar att det handlar om okunskap. Varför inte äta bacon och beasås :P Får man i sig mycket och slipper äta mer bara för att kompensera?

Vilket fett är det du klassar som ”onyttigt”?
    Jag har knappt sett ett enda LCHF-upplägg där bacon, feta såser, vispgrädde, jordnötssmör m.m. inte förekommit.

Rasmus Kjellberg wrote:
    Vilket fett är det du klassar som ”onyttigt”?
    Jag har knappt sett ett enda LCHF-upplägg där bacon, feta såser, vispgrädde, jordnötssmör m.m. inte förekommit.

exakt, feta såser, bacon, fett kött, fisk mm är basföda för en lchf:are!

hitman wrote:
    Har detta något med att kroppen inte utsöndrar insulin, och i sin tur inte kan lagra fett? (för att man inte äter kolhydrater) Jag kan ha blandat ihop detta med något annat och är inte alls säker på detta påstående.

Nej, kroppen utsöndrar insulin oavsett.

Oavsett så lagras fett i kosten in som kroppsfett helt obehindrat utan insulin.

Japp det med

hitman wrote:

Det heter LCHF. Och det du inbillar dig vara ”onyttigt fett” är förmodligen mättat fett. Och jag vet inte vilka LCHF-upplägg du läst där det inte ingår.

Lite lätt lat, men om du bestämt dig att fökja en sådan diet är det väl enkelt att läsa sig till vad man kan äta inom den. Hittar du frukt med under 5% kolhydrater sär är det ju t. ex bara att äta på.. ;-)

Johan Otterström wrote:
    Lite lätt lat, men om du bestämt dig att fökja en sådan diet är det väl enkelt att läsa sig till vad man kan äta inom den. Hittar du frukt med under 5% kolhydrater sär är det ju t. ex bara att äta på.. ;-)

exakt, men såna frukter är väldigt sällsynta…

Jag kan inte låta bli att skratta åt den här antikolhydratshysterin samt äta vilken feta skitprodukter som helst.

Arne Persson wrote:
    Jag kan inte låta bli att skratta åt den här antikolhydratshysterin samt äta vilken feta skitprodukter som helst.

tack arne :) jag ska slappna av lite mer :)

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 26 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.