- This topic is empty.
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Deff och fettminskning › Lite tips inför första deffen
Tjena. Är en grabb på 19 år som har tränat styrketräning till och från i cirka 4 år. Nu på senare tid har det blivit mer seriöst och jag känner att jag fått en bra grund, så tänkte ge mig på min första deff. Jag tränar tung styrketräning 4-5 dagar i veckan, 15 min löpning till gymmet och 15 min hem varje gång samt simmar en dag i veckan. Tänkte lägga in lite mer cardio nu inför deffen också.
Har läst igenom deffguiden och kollat rundor på andra ställen och har med hjälp av lite beräkning kommit fram till att jag ligger på runt 3000 kcal/dag. Låter det rimligt? Jag är som sagt 19 år, väger 79kg och är 183 cm lång. Tänkte lägga mig på ett 500kcal underskott nu i början och se hur det går. Men när jag läst några andras ”deffschema” så märkte jag att dom ligger på runt 1800kcal och jag tycker det verkar ganska lite. Kanske är det just att jag är ganska aktiv?
Hade tänkt börja med deffen så snart som möjligt och jag ser alla tips som positiva!
//Hammar
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY