Home › Forums › Deff och fettminskning › Löpning?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
6 januari, 2010 at 03:14 #59368Anonym anvandareMember6 januari, 2010 at 03:14 #347699Anonym anvandareMember
Tjenare, satt och läste runt lite här för att redan nu samla på mig lite kött på benen för min deff som jag tänkt att göra om ca 2,5 månader nu efter en bulk som hållt på ett tag.
Läste då någonstans att ett pass på gymmet inte är optimalt att ersätta mot löpning eller liknande(enligt den personens åsikt). Men fick inte klart för mig riktigt varför och hade hoppats någon kunde hjälpa mig med det:)
Hade ju igentligen tänkt ersätta några av mina gympass mot löpning eller liknande.
Sen en till sak.. om någon skulle kunnat ge ett tips på vad man kanske skulle kunna ersätta en burk kestella(sådan som finns på ica och liknande affärer) med på kvällen? det innehåller ju kasein och är lätt att få ner men blir ju så j*vla dyrt i längden.
tack på förhand!
6 januari, 2010 at 07:50 #347700Anonym anvandareMemberVarför du inte fick klart för dig varför, är för att det inte är så. Då du deffar är ditt mål att förlora underhudsfett och bibehålla muskelmassa, det gör du genom att styrketräna, inte löpa. Gå promenader istället för löpning, säkert kort. Förutsatt att du sköter kosten. Varför ersätta Kesella? En burk kesella och lite funlight är ju super:emo-thumb
6 januari, 2010 at 13:05 #347701Anonym anvandareMemberOkej, jo promenader att komplettera styrketräningen kanske skulle varit bättre.
Jo som jag skrev blir det för jävla dyrt i längden att käka x antal kestella burkar i veckan för mig som är studerande
6 januari, 2010 at 13:16 #347702Anonym anvandareMemberKöp kesella på Lidl.
Lika dyr, dubbelt så stor och godare.
Går knappt att hitta billigare protein6 januari, 2010 at 16:44 #347703Anonym anvandareMemberdaawg wrote:Tjenare, satt och läste runt lite här för att redan nu samla på mig lite kött på benen för min deff som jag tänkt att göra om ca 2,5 månader nu efter en bulk som hållt på ett tag.Läste då någonstans att ett pass på gymmet inte är optimalt att ersätta mot löpning eller liknande(enligt den personens åsikt). Men fick inte klart för mig riktigt varför och hade hoppats någon kunde hjälpa mig med det:)
Hade ju igentligen tänkt ersätta några av mina gympass mot löpning eller liknande.
Sen en till sak.. om någon skulle kunnat ge ett tips på vad man kanske skulle kunna ersätta en burk kestella(sådan som finns på ica och liknande affärer) med på kvällen? det innehåller ju kasein och är lätt att få ner men blir ju så j*vla dyrt i längden.
tack på förhand!
Köp Eiselts Protech. Vanilj passar till frukt, nötter osv. Kostar från 149 kr för 25 portioner a 30 g. Funkar aldeles utmärkt att ersätta kesella/keso med det.
Kostar alltså knappt 6 kr/portion, och ger ungefär samma mängd protein som 250 g kesella.6 januari, 2010 at 19:21 #347704Anonym anvandareMemberOkej, tackar för svaren!
11 januari, 2010 at 11:58 #347705Anonym anvandareMemberMen är det fel att löpträna efter styrketräningen då man ”deffar”, om man styrketränar tungt och käkar protein så borde man ju spara musklerna iaf eller har jag fel ?!
11 januari, 2010 at 12:15 #347706Anonym anvandareMemberniklasnelson wrote:Men är det fel att löpträna efter styrketräningen då man ”deffar”, om man styrketränar tungt och käkar protein så borde man ju spara musklerna iaf eller har jag fel ?!Det är aldrig ”fel” att löpträna under deff. Dock bör du lägga löpningen de dagar du inte styrketränar.
Styrketräningen är fortfarande viktigast i syfte att signalera till kroppen att behålla muskelmassa trots energiunderskott och ska inte skippas.Löpningen bränner givetvis mer energi än t.ex en promenad, ökar din syreupptagningsförmåga, kapillarisering och sänker din vilopuls vilket är mycket bra.
12 januari, 2010 at 09:54 #347707Anonym anvandareMemberVincent Qvarfordt wrote:Köp kesella på Lidl.
Lika dyr, dubbelt så stor och godare.
Går knappt att hitta billigare proteinOrkade inte göra frukost idag så jag satte i mig en 500g burk från Lidl med Fun Light-jordgubb. 340 kcal och 60g protein för en tia. Oslagbart!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.