Lyckas gå ner 10-15 kg på 3 månader??!!

Home Forums Deff och fettminskning Lyckas gå ner 10-15 kg på 3 månader??!!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 32 total)
  • Author

Nu är det så att jag har gått upp så jävla mkt i vikt, är 167 cm och väger idag 71-72 kg!! Min normala vikt låg på 55 kg för ett och ett halv år sen…..jag vill nu gå ner till min ideal vikt men undrar om det är möjligt???!!! Jag har börjat träna denna veckan två gng om dagen varvat med kondition och styrka….äter minimalt med kolhydrater/under 20 g – Är det möjligt att gå ner dessa kilo på tre månader??! Flyttar till varmare trakter och vill vara snygg i min bikini igen:(!! Uppskattat ett svar, tack!!!

Det är inte alls omöjligt men Träna varje dag det är ingen fara alls att motionera varje dag. och kör riktigt hårt så slipper du svälta dig i vikt.

Kör hårt glöm inte posta bikini bild sen ^^

2 pass om dagen och lågt energi- och kolhydratintag är förmodligen ingen lyckad kombination. 1 pass i kombination med en del lättare aktivitet och någon vilodag då och då är nog ett bättre recept.
    Lägg dig på ungefär 1100-1300 kcal och se hur det går. Det bör räcka. Håll koll på vikten och justera efterhand.

What ^ said.

Och börja inte äta som en flodhäst direkt när du tappat dina kilon för då kommer dessa 3 månaders slit snabbt vara förgäves. Det går riiiktigt snabbt att lägga på sig fett igen efter en sådan svältdiet som behövs för att lyckas.

Var beredd på att offra allt i tre månader så är du där, inga fuskdagar och verkligen kör seriöst så är du i mål. Men det krävs disciplin även fredag och lördag när Bettan, Anna och Lisa vill ha med dig på spritfest.

Okej känns skönt och höra att de inte är helt orealistiskt!! Jag kör så det rycker!! Tänkte höra är det ok att dricka cola light under tiden eller ska ja skita i den för bästa resultat??!!

Med det menar du att det är okej att ta en cola light med lunchen då och då??!!! Tänkte ha de som lördagsgodis nämligen:P

kikksan wrote:
    Nu är det så att jag har gått upp så jävla mkt i vikt, är 167 cm och väger idag 71-72 kg!! Min normala vikt låg på 55 kg för ett och ett halv år sen.….jag vill nu gå ner till min ideal vikt men undrar om det är möjligt???!!! Jag har börjat träna denna veckan två gng om dagen varvat med kondition och styrka….äter minimalt med kolhydrater/under 20 g – Är det möjligt att gå ner dessa kilo på tre månader??! Flyttar till varmare trakter och vill vara snygg i min bikini igen:(!! Uppskattat ett svar, tack!!!

det tar tid att gå upp i vikt. varför ska du ha så bråttom att gå ner? 3månader är ganska kort tid för en bra viktnedgång. det är nästan 20kg du vill gå ner.

Jo ja vet…..nöjer mig med 60 kg , vägde mig idag och är 70 kg exakt- 10 kg borde jag hinna med??! Jo för ja ska flytta den 28 nov till varmare trakter och ja vill inte va den feta på stranden – så enkelt är det- ja kommer för övrigt fortsätta träna där nere men ja vill helst väga MKT mindre när ja åker för att känna mig fräshare……..Jag ger gärnet-funkar det så funkar det om inte får ja väl fortsätta med målet där nere!!

Gör en en riktig tävlingdiet så kommer du fixa minst 10 kg på 3 månader utan problem! Kolla trådarna här på forumet så kommer du hitta de flesta tips hur du går tillväga.

Det ja har läst är att äta mkt protein, lågt kolhydrats intag… stämmer det?? Käka nu minimalt med kolhydrater äter typ ägg,magert kött, isbergssallad, gurka, lite broccoli? – ligger under 20 g per dag? läser runt men hittar inget som står om träningsdiet:(

Generellt sett så kan man nog säga att det stämmer. 20 gram är nog i minsta laget per dag. Inget jag skulle rek. Kolla länken nedan så kommer du till alla trådar om deff och fettminskning:

[http://forum.body.se/forumdisplay.php?f=99]

Cola light kan du dricka som ”varje dags-godis” om du tycker att det är kul. Likaså allt annat som inte eller knappt innehåller kcal.
    Läs på förpackningen.

Tack för svar:) När söttsuget träder in är cola light räddaren i nöden:) Vill uppdatera att jag nu väger 68 kg, det mesta är ju att jag tömt min glykol förråd men its something:) …13 kg to go=) Ligger på ca 1300-1500 kcal om dan sen tränar jag osså varje dag ca 30 min på löpband och sen varvar jag med styrka – mina ”vilodagar” rider jag eller går en lugn promenad:) Måste klara detta!!

Det är en bra början keep it upp !

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 32 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.