Matsedel för ”deffaren”

Home Forums Deff och fettminskning Matsedel för ”deffaren”

• This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author

Hej!

Deffar sedan ett tag tillbaka (målet är 6pack till sommaren), och jag tror väl att det kan finnas ett antal trådar om detta ämne, men fann inga som var så pass breda (letade förmodligen för dåligt).

Det jag vill ha reda på är några bra tips om hur en dag kan se ut när ni deffar.
    Vilka maträtter är enkla och goda att göra?

Är det bra att äta havregrynsgröt till frukost, eller är det en myt? Bör man undvika mjölkprodukter?
    Försöker lära mig att äta tonfisk på burk – några tips på vad man kan äta till detta?
    Jordnötter ska vara hyfsat bra har jag också hört, tack vare en del protein (om man nu ska ”synda” någon gång).

Med min kropp och anträningningsnivå så behöver jag väl ca 3000 kcal om dagen, och försöker alltså ligga runt 2500 kcal för att få en så bra nedgång som möjligt utan att förlora muskler.
    Fettprocent är 11,7 och jag försöker komma ner under 9 (ca 3 kg fett).

Kom gärna med tips om hur ni gör, och om ni orkar, så ge några tips om hur mycket jag bör äta för att jag ska få i mig tillräckligt med protein och energi om dagen!

PS. Använder mig av kreatin och har proteinpulvet. DS

Ta en titt här: Många som deffar just nu och många måltidsförslag. :)

[http://forum.body.se/showthread.php?t=18333&page=188#post944526]

Bumpar upp denna lite, då folk inte är så intresserade av att skriva i min tråd i min större tråd i träningsdelen (feel free to do so, om ni vill ha mer info för att kunna ge svar och tips – bilder finns).

Har deffat i ca en månad (lite mer), och märker skapliga resultat. Jag vet inte om det är att vänta sig, när jag trots allt har så pass lite att deffa bort (185 cm, 72 kg morgonvikt).
    Håller koll på energiintaget, och hyfsad koll på mängden protein också – det jag inte har så bra koll på är fett och kolhydrater!

Då är min fråga – spelar det någon roll alls hur mycket kolhydrater/fett man får i sig (så länge det är minst 50 g fett), om man bara håller sig på kaloriunderskott?
    Är det risk att det inte är kroppsfettet som går åt då, utan något annat, om jag kanske får i mig för mycket kolhydrater?

Brukar äta Kesella lätt + 1-2 dl filmjölk + 20 g russin. Blir ju några gram kolhydrater av det, plus resten av dagens föda – men är det lugnt, så länge jag har tillräckligt med fett och protein, samt ligger på en bra nivå med energiintag?

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.