Mitt diet upplägg 2010. Åsikter gärna!

Home Forums Deff och fettminskning Mitt diet upplägg 2010. Åsikter gärna!

• This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author

Tjena,

Vikt: 81 kg
    Längd: 188 cm
    Mål: Få fram rutorna till sommaren. Har absolut inte ambitionen att bli bobybuilder eller liknande, vill bara bli hårdare samt få fram lite konturer.

Träning:
    Morgonpromenad 25-45 min – minst 3 ggr/veckan
    Gym 4-5 ggr veckan á 60 min.
    Golf: 2-4 timmar om dagen.
    Fettprocent: 16-18% kanske.

Matintag

Frukost:

50 g äggula
    220g äggvita
    1 banan
    2 st Omega-3 tabletter

Mellanmål/ (Efter gymmet)

Proteindrink
    1 banan eller macka med avokado samt kalkonskivor

Lunch

110 g ris
    350 g kyckling

Mellanmål

Proteindrink
    Liten näve nötter/äpple eller banan

Middag

350 g kyckling
    120 g keso
    2 st Omega-3 tabletter
    Kokta grönsaker; t ex broccoli, morot mm.

Kvällsmål

Proteindrink (vid tidig middag)

Tar BCAA innan gymmet. Finns det något annat som skulle kunna hjälpa mig ytterliggare, eller räcker det med BCAA:n?

Runt 1700 kalorier + 300-450 via proteindrinkar, nötter och lite annat som kan slinka ner. Är detta för lite för min storlek?

Matintag i gram 250 protein, 100-110 kolhydrater samt 50-60 fett dagligen.

Som det ser ut nu så är jag väldigt noga med att försöka få i mig denna mat ovan ungefär var tredje timme.

Har varit igång sen i mitten på januari och har t o m idag gått ner cirka 1,3 kg. Detta är mitt första riktigt seriösa försök att få fram kroppens konturer.

Är det något jag bör ändra på eller ser det förhållande vis bra ut?

Saknar jag något? Ska tilläggas att jag inte dricker läsk, äter snabbmat eller liknande. Kan slinka ner lite 70% choklad, men inte ofta.

Tack på förhand!

hallå! Lycka till först och främst.. Är i samma situation som dig ungefär, bara att jag väger 89 och är 189 CM. Du har ingen bild att lägga upp ?

Ha de

Tjena Tobbe.

Som jag skrev så har jag inga ambitioner på att bygga mig speciellt stor. Därav lägger jag tyvärr inte upp någon bild eftersom jag inte har något att direkt skryta med. Målet är bara att bli hårdare, kanske eventuellt gå ner 3-5 kilo. Tror det skulle uppnå mitt slutmål!

Hur ser ditt upplägg ut?

tjo, ska väl käka runt 1800-2000kcal hade jag tänkt mig, ska ner 8 kg. Käkar mestadels protein och lite fett, men ska lägga in lite kolhydrater i form av potatis på träningsdagarna iaf.. Hur går det för dig ?

Det rullar på, går väl i rätt riktning.
    Har gått ner ytterligare något kilo sen detta postades.
    Har lagt av med kolhydraterna helt och lagt till mer fett istället, i form av mer nötter och jordnötssmör. Käkar även lax.

Jag tänkte jag skulle gå ner cirka 5 kilo fram till sommaren, känns som att det borde gå.

FKarlsson wrote:
    Tjena,

Vikt: 81 kg
    Längd: 188 cm
    Mål: Få fram rutorna till sommaren. Har absolut inte ambitionen att bli bobybuilder eller liknande, vill bara bli hårdare samt få fram lite konturer.

Träning:
    Morgonpromenad 25-45 min – minst 3 ggr/veckan
    Gym 4-5 ggr veckan á 60 min.
    Golf: 2-4 timmar om dagen.
    Fettprocent: 16-18% kanske.

Matintag

Frukost:

50 g äggula
    220g äggvita
    1 banan
    2 st Omega-3 tabletter

Mellanmål/ (Efter gymmet)

Proteindrink
    1 banan eller macka med avokado samt kalkonskivor

Lunch

110 g ris
    350 g kyckling

Mellanmål

Proteindrink
    Liten näve nötter/äpple eller banan

Middag

350 g kyckling
    120 g keso
    2 st Omega-3 tabletter
    Kokta grönsaker; t ex broccoli, morot mm.

Kvällsmål

Proteindrink (vid tidig middag)

Tar BCAA innan gymmet. Finns det något annat som skulle kunna hjälpa mig ytterliggare, eller räcker det med BCAA:n?

Runt 1700 kalorier + 300-450 via proteindrinkar, nötter och lite annat som kan slinka ner. Är detta för lite för min storlek?

Matintag i gram 250 protein, 100-110 kolhydrater samt 50-60 fett dagligen.

Som det ser ut nu så är jag väldigt noga med att försöka få i mig denna mat ovan ungefär var tredje timme.

Har varit igång sen i mitten på januari och har t o m idag gått ner cirka 1,3 kg. Detta är mitt första riktigt seriösa försök att få fram kroppens konturer.

Är det något jag bör ändra på eller ser det förhållande vis bra ut?

Saknar jag något? Ska tilläggas att jag inte dricker läsk, äter snabbmat eller liknande. Kan slinka ner lite 70% choklad, men inte ofta.

Tack på förhand!

Tjena :)!

Är direkt inget proffs eller något men skulle rekommendera att du läser deff guiden som finns :P

Hur länge har du deffat då? för det kan ju ta lite tid innan man ser resultat men tror inte att det skulle bli större ptoblem att gå ner som du vill t sommaren.. räkna ut din vikt gånger 30 ( 81 x 30 =2430) så resultatet som står där är det kcal intaget du behöver för att inte gå upp eller ner i vikt , minska med 500 kcal att börja med så se du nog att kg försvinner :)

Lycka till !

Tack för hjälpen!

Jag har läst deffguiden och lagt om kosten lite.
    Så det rullar på, det svåraste är absolut att hålla sig borta från choklad och liknande.
    Hur mycket påverkar det egentligen om någon lite choklad bit slinker ner lite titt som tätt?
    Hur påverkas förbränningen vid sen middag respektive tidig? Sen = kl. 20-21. Tidig = kl. 18 -19

FKarlsson wrote:
    Hur mycket påverkar det egentligen om någon lite choklad bit slinker ner lite titt som tätt?

Låt säga att chokladbiten motsvarar 100kcal och vi leker med tanken att du varje dag normalt sett ligger på ett underskott a’la 500kcal. Utan chokladbiten skulle det totala veckounderskottet bli 3500. Med chokladbiten skulle det bli 3400.

Take home message; ät chokladen och gå vidare, men gör det inte till en vana. En mindre strikt diet är antagligen det bästa i längden

Quote:
    Hur påverkas förbränningen vid sen middag respektive tidig? Sen = kl. 20-21. Tidig = kl. 18 -19

Det spelar ingen roll för förbränningen när du äter, det jämnar ut sig sett över ett dygn. Vad du däremot bör försöka göra är att lägga största delen av energiintaget i samband med träning.

Tack för hjälpen!!
    Har slutat med chokladen även om det tar emot. :(

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.