Home › Forums › Deff och fettminskning › När är det ”bäst” att synda?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
7 mars, 2010 at 11:01 #58247Anonym anvandareMember7 mars, 2010 at 11:01 #326035Anonym anvandareMember
Hej!
Är inne i min deff nu, och ska försöka få fram rutorna till sommaren. Det är lite jobbigt att komma in i detta och att hålla kosten, men antar att det blir lättare när det blivit rutin.
MEN, till min fråga nu då.
Om det skulle vara så att man någon gång blir frestad till att äta något onyttigt – NÄR ska det ske (om det ens spelar någon roll)?
Ger några exempel:
1. Man tar en kebabtallrik med pommes
2. Man festar en kväll och dricker ~10 starköl
3. Man sitter hemma och tar några bitar godis
Så, OM man skulle synda nu (Gud förbjude), så när är det ”lämpligt” att göra det?
Är det innan/efter ett cardio-pass?
Är det innan/efter ett gym-pass?
Är det på en dag fri från träning över huvud taget?Vore tacksam för hjälp, och ska givetvis försöka hålla mig ifrån sådana styggelser under min deff
7 mars, 2010 at 11:21 #326036Anonym anvandareMemberJag personligen körde en fri dag i veckan som det passade mig när ja körde min första stora majordeff (gick ner 20 kg) Om det var träningsdag eller inte spelade ingen roll, körde där det gjorde livskvalitén bättre. Exempelvis en grillkväll med kompisar, filmkväll, mys med respektive etc.
7 mars, 2010 at 11:31 #326037Anonym anvandareMemberTråden kan låsas efter dinomogs inlägg.
Ät godsaker vid den tidpunkt då den ger mest glädje helt enkelt. Hur kul är en påse godis i omklädningsummet efter gymmet om du sedan skiter i det på bio med kompisar? Det kanske är mer ”optimalt” men knappast kul.
8 mars, 2010 at 14:43 #326038Anonym anvandareMemberPtja.. vill man hellre slösa tid på att sitta hemma och äta godis eller festa med polarna?
8 mars, 2010 at 16:27 #326039Anonym anvandareMemberExakt. Sköt kosten alla vanliga tråkiga dagar så kan du unna dig att sväva ut vid sociala tillfällen.
9 mars, 2010 at 08:57 #326040Anonym anvandareMemberdinomog wrote:Jag personligen körde en fri dag i veckan som det passade mig när ja körde min första stora majordeff (gick ner 20 kg) Om det var träningsdag eller inte spelade ingen roll, körde där det gjorde livskvalitén bättre. Exempelvis en grillkväll med kompisar, filmkväll, mys med respektive etc.Onödig kommentar egentligen, men jag gillar verkligen din inställning.
Alltsom oftast på detta forum (Och i alla tränarkretsar för övrigt) tar alla sig själva på åt helvete för stort allvar.Näringstiming i all ära men om du inte är tävlandes så vad fan spelar det för roll? Du når dina resultat även om du äter en kebabtallrik i veckan, äter godis nästa kväll och stänker några bira med grabbarna.
Det kanske tar lite längre tid, men livskvalité går fan inte att mäta i tid!
:emo-thumb
9 mars, 2010 at 22:20 #326041Anonym anvandareMemberIndec wrote:Onödig kommentar egentligen, men jag gillar verkligen din inställning.
Alltsom oftast på detta forum (Och i alla tränarkretsar för övrigt) tar alla sig själva på åt helvete för stort allvar.Näringstiming i all ära men om du inte är tävlandes så vad fan spelar det för roll? Du når dina resultat även om du äter en kebabtallrik i veckan, äter godis nästa kväll och stänker några bira med grabbarna.
Det kanske tar lite längre tid, men livskvalité går fan inte att mäta i tid!
:emo-thumb
Ja den besvarar ju inte direkt TS fråga. Men jag tror verkligen inte på självtortyr.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.