Periodisk fasta!

Home Forums Deff och fettminskning Periodisk fasta!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 41 total)
  • Author

Jag har legat på ca 1500 kcal/dag i 2-3 veckor nu, med några dagar undantag då intget har varit närmare 2500 kcal, och jag har inte tappat nämnvärt med styrka. Nu väger jag i o f s dryga 60 pannor också. Proteinintaget har varit minst 3 gram per kilo kroppsvikt, om inte mer.

Anledningen till det låga energiintaget är att jag fick ont om tid till att komma i form. Gäller det kortare tidsperioder så är det nog ingen större fara. Men ett högre intag är helt klart att föredra om man inte har bråttom.

nible wrote:
    Anledningen till det låga energiintaget är att jag fick ont om tid till att komma i form.

Vilken ”form” är det du pratar om när du tokbantar på 60 kg? :(

Eddie Vedder wrote:
    Vilken ”form” är det du pratar om när du tokbantar på 60 kg? :(

Målet var samma form som jag hade vid den här tiden förra året ( läs: riktigt hård), vilket inte är normalt på något vis. Sen är jag smalt byggt i grunden också, därför jag väger så lite.

Men visst, jag kanske inte är den bästa att ge råd om deffning för någon jag inte vet ser ut – har ganska snedvriden syn på vad som är snyggt. Kan i o f s tala av egna erfarenheter vad det gäller bibehållen styrka vid extrema förhållanden. :)

nible wrote:
    Men visst, jag kanske inte är den bästa att ge råd om deffning för någon jag inte vet ser ut – har ganska snedvriden syn på vad som är snyggt.

Ja det märks. Så har jag också varit, just därför jag oroar mig. Och naturligtvis erkände jag det inte då.

Eddie Vedder wrote:
    Ja det märks. Så har jag också varit, just därför jag oroar mig. Och naturligtvis erkände jag det inte då.

Lite OT men såg någon bild på dig på kolo, såg ut som att du gjort en hel del ändringar med tanke på att du snackat en del om det du nämner i denna post. gött mos :up:

Gober wrote:
    Lite OT men såg någon bild på dig på kolo, såg ut som att du gjort en hel del ändringar med tanke på att du snackat en del om det du nämner i denna post. gött mos :up:

Ja det är off topic men jag har lagt på mig rejält. Inte direkt ”leangains” men det skiter ju jag i. :D

Tjenare grabbar, tack för feedbacken! Hade tänkt att 1200 kcal skulle vara under dagar då jag inte tränar. Idag blir det ett gym pass (ben och rygg) vilket innebär att 1600 kcal är ungefär vad jag hade tänkt peta i mig idag.

Puss!

Stenholm wrote:
    Tjenare grabbar, tack för feedbacken! Hade tänkt att 1200 kcal skulle vara under dagar då jag inte tränar. Idag blir det ett gym pass (ben och rygg) vilket innebär att 1600 kcal är ungefär vad jag hade tänkt peta i mig idag.

Puss!

Du tackar för feedbacken men tar inte åt dig av den?

Eddie Vedder wrote:

Jag mår bra och vet vad jag sysslar med, så du behöver inte oroa dig. ;)

nible wrote:
    Jag mår bra och vet vad jag sysslar med, så du behöver inte oroa dig. ;)

Ja så låter det alltid och så sa jag med. Vad du säger spelar egentligen ingen roll för om något vore fel skulle du ju inte erkänna det.

Men jag hoppas naturligtvis att det inte är så.

Eddie Vedder wrote:
    Ja så låter det alltid och så sa jag med. Vad du säger spelar egentligen ingen roll för om något vore fel skulle du ju inte erkänna det.

Men jag hoppas naturligtvis att det inte är så.

Nu gör du lite fel i att bara dra slutsatser för hur det var för dig – samma sak som jag gjorde i min första post i den här tråden. Kan det inte helt enkelt vara så att jag trivs mer i att vara i bra form än med de där extra kilona kring midjan oavsett om jag väger lite? Kom igen nu. Har aldrig någonsin fått någon som påpekat att jag har någon typ av ätstörning (?) IRL.

En annan sak är att min genetik gör att alla mina extrakilon sätter sig på höfter och nedanför naveln, vilket gör att så fort jag går upp lite så sitter kläderna sämre på mig. Det i kombination med otroligt smala leder gör att jag vantrivs med de där extrakilona på mig, speciellt framåt sommaren.

Sen vet inte jag hur du låg till styrkemässigt när du var nere på din lägsta vikt (absolut inte menat som något påhopp på något vis), trots att det kanske inte var ditt mål att bli stark med tanke på att du konditionstränar mycket mer än jag. Men jag själv ser mig som relativt stark för att var såpass liten, vilket måste tyda på att någonting gör jag rätt i alla fall.

Men nu ska inte jag förstöra den här tråden mer. Detta kan vi ta via PM om det är så, Eddie. :)

nible wrote:
    Men nu ska inte jag förstöra den här tråden mer. Detta kan vi ta via PM om det är så, Eddie. :)

Nej det ska vi inte. Men det var hursomhelst ingen anklagan. Jag tror på det du säger men min poäng är den att ord inte är värda något från individer med ätstörningar. Så jag hoppas och tror bara att det är okej. :)

nible wrote:
    Har aldrig någonsin fått någon som påpekat att jag har någon typ av ätstörning (?) IRL

Jag skulle aldrig säga till någon att de har en ätstörning om jag trodde det var fallet, om jag inte känner personen väldigt väl!! Däremot skulle nog många tro att du har en ätstörning om man ser till att du vill tappa vikt trots att du ser ut som du gör på din profilbild.

Från en kille i din storlek och form kan enligt mig allt annat än; ”jag går inte upp i vikt, hjälp mig!” tolkas som ätstörningar.

Fabrice wrote:
    Jag skulle aldrig säga till någon att de har en ätstörning om jag trodde det var fallet, om jag inte känner personen väldigt väl!! Däremot skulle nog många tro att du har en ätstörning om man ser till att du vill tappa vikt trots att du ser ut som du gör på din profilbild.

Från en kille i din storlek och form kan enligt mig allt annat än; ”jag går inte upp i vikt, hjälp mig!” tolkas som ätstörningar.

Jag har såpass ärliga kompisar så de skulle ha påpekat något om de så kände för det. Faktum är att jag många gånger äter mer än dem, oavsett vad vi äter, men att jag rör mig mer och käkar ”bättre” när jag har möjligheten till det – det är inte ofta, om ens någon gång, jag bangar på att gå ut och ta en pizza.

Men återigen, nog om mig nu. :)

nible wrote:
    nog om mig nu. :)

Ursäkta, jag respekterar detta! :)

Till trådskaparen: Tänk på att kroppen vänjer sig, man måste sänka kaloriintaget successivt för att ha en stadig nedgång. Att börja med 1200 på vilodagar och 1600 på träningsdagar är därför väldigt dumt. Men visst gör som du vill.

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 41 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.