Home › Forums › Deff och fettminskning › Ripped – Studenten
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
17 januari, 2010 at 16:55 #59254Anonym anvandareMember17 januari, 2010 at 16:55 #347270Anonym anvandareMember
Precis som rubriken lyder så är mitt mål att bli ripped till studenten – att bibehålla så mycket muskelmassa som möjligt samtidigt som jag vill deffinera musklerna mer (ni har hört den förr)
Fyller 19 i mars, väger 82-83 & mäter 1.86 cm.
Jag har tränat gym seriöst i 7-8 månader efter Max-OT principen (lågreps).Kan tilllägga att jag spelat fotboll i 13 år så löpningen är inget jag fruktar, snarare gillar starkt
Har haft ett uppehåll på löpningen på 2-3 månader men tog upp den förra veckan, hade tänkt mig 2-3 korta intensiva pass i veckan.
(Är ingen stor beundrare av morgonpromenaderna eftersom jag både är morgontrött & tycker de går lite för ”sakta”)Förstår att kosten kan vara den stora boven här, tyvärr är den lite svår att påverka i och med att jag äter lunch i skolan och ”äter de som står på bordet” till middag.
För övrigt försöker jag göra det bästa för kosten till frukost där de blir
1dl havegrynsgröt toppat med keso.
1 glas apelsinjuice
1 glas grönt té (brukar bli 2-3 glas om dagen)
Ev. 1-2 fullkornsmackor innehållande mager skinka & keso.Skräpmat & godis äter jag i princip aldrig, men ett par gó öl brukar kunna slinka ner till helgen då och då
Har eventuellt funderat på något kosttillskott som kan hjälpa mig att komplettera detta mål, men är alldeles för vilsen i denna djungel
Så har ni några tips, råd eller personliga påhoppningar så ”DO IT” :up:
18 januari, 2010 at 15:35 #347271Anonym anvandareMemberAntar att du har rätt långt kvar tilll studenten, så om du vill se rippad ut skulle jag skippa löpningen, köra på max -500 kcal och fortsätta med tung styrketräning.
Annars får du se till att äta lite mer de dagar du springer, men kör på en långsam deff och försök att hålla koll på hur mycket du stoppar i dig. 2g protein/kg brukar funka fint! Räkna ut hur mycket kcal du bör äta och kör lite under det.
EAA före och efter träning är ett bra kosttillskott.
Läs igenom alla trådar om deff så hittar du ganska mycket information!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.