Stor mage.

Home Forums Deff och fettminskning Stor mage.

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 28 total)
  • Author

Har deffat rätt länge nu. Grejen är att jag inte har så jättestora armar så egentligen hade jag velat bygga men jag får så lätt stor mage. Det konstiga är att jag har inte överdrivet mkt fett där, det är bara att hela magen är stor när jag slappnar av. vet inte om alla andra går runt och spänner sig hela tiden men folk med lika mkt fet runt magen som mig ser inte lika tjocka ut… svårt att förklara.. kan det vara att jag inte har tillräckligt med magmuskler? Skulle magmusklerna hålla tillbaka magsäcken om de var större och starkare, och därmed få en att se smalare ut även under bulk?
    Det är det enda som får mig att bara fortsätta deffa hela jävla tiden att jag blir stor över midjan och får direkt gå upp i byxstorlek. Mina armar är alldeles för tunna för att deffas mer. Jag är helt enkelt inte jämntjock.

Lättare om du postar en bild på magen.

ska knäppa några så snart jag har tillgång till kameran.. Men vet med mig att jag inte har någe vidare med magmuskler, kan inte känna några iaf:)
    Men om jag hade haft bättre av den varan så kanske magen hållts tillbaka?

Nja…tror att oftast tror man inte man har muskler. Men det beror på att det är mer fett än man trodde. Jag trodde jag hade slapp mage också. Men nu när jag kan känna musklerna under det fett som är kvar så är det nog inget fel alls på mina muskler. Bara fett helt enkelt i vägen. :)

Magen Är den naturliga korsetten hos en människa , så ju mer vältränad den är , ju mer drar musklerna åt sig och magen ser mindre ut även om man har samma body fat ;)

zeke wrote:
    Har deffat rätt länge nu. Grejen är att jag inte har så jättestora armar så egentligen hade jag velat bygga men jag får så lätt stor mage. Det konstiga är att jag har inte överdrivet mkt fett där, det är bara att hela magen är stor när jag slappnar av. vet inte om alla andra går runt och spänner sig hela tiden men folk med lika mkt fet runt magen som mig ser inte lika tjocka ut… svårt att förklara.. kan det vara att jag inte har tillräckligt med magmuskler? Skulle magmusklerna hålla tillbaka magsäcken om de var större och starkare, och därmed få en att se smalare ut även under bulk?
    Det är det enda som får mig att bara fortsätta deffa hela jävla tiden att jag blir stor över midjan och får direkt gå upp i byxstorlek. Mina armar är alldeles för tunna för att deffas mer. Jag är helt enkelt inte jämntjock.

Man kan också få fett bakom magmusklerna har jag hört.

Hållning är också något som kan bidra till hur tex magen framhävs. Det kanske inte har att göra med att du ska gå och ”dra in” magen hela tiden utan att du snarare ska räta upp dig. I mitt fall såg jag mycket värre ut än det egentligen var tills jag kom underfund med min hållning, nu vet jag ju inte om det är så i ditt fall eller om du redan har en bra hållning ;)

Malmberg wrote:
    Hållning är också något som kan bidra till hur tex magen framhävs. Det kanske inte har att göra med att du ska gå och ”dra in” magen hela tiden utan att du snarare ska räta upp dig. I mitt fall såg jag mycket värre ut än det egentligen var tills jag kom underfund med min hållning, nu vet jag ju inte om det är så i ditt fall eller om du redan har en bra hållning ;)

Har väll inte den bästa hållningen. Svankar en hel del, detta kan väll åxå bero på en för dåligt tränad mage. Men jag lär väll inte kunna bygga några magmuskler under deff så de får bli till bulken, och då växer ju även magen:s

Men brukar du mäta din midja och jämföra med dina vänner som har ungefär samma % kroppsfett som dig, annars kan det bero på att du kollar på din mage dagligen och att du inte märker någon större skillnad.
    För mig t.ex. så vet jag att jag gått ner och är smal men kan ändå ibland kolla ner på magen och så ser den ganska stor ut, tror att mycket psykiskt ligger bakom det.
    Och självklart så ser än mer muskulös kille än dig smalare ut även om ni har samma %kroppsfett.

Jag skulle tro att du helt enkelt är otränad, alternativt har vant dig vid att ha låg anspänning i bukregionen.

Prova knäböj och marklyft utan bälte eller kör lite plankan i olika variationer hemma på kammaren.

Och sträck på dig. Upp med huvudet och bak med axlarna.

Lite bilder.

Fett.

Vafan? jag tycker det ser helt normalt ut för en person som precis har börjat bygga. Ser även ut som du putar med magen/Svankar i bild2. Förstår inte ditt problem…

Det som ligger på magen som du uppfattar som något konstigt är bara fett!, du kan inte punkförbränna så dina armar skulle inte försvinna helt om du nu vill deffa. Kroppen kommer ta dem envisa kilorna där nere till slut, jag har liknande problem när jag deffar. Känns som kroppen ALDRIG tar vid höfterna och naveln men till slut står man där i speglen och är nöjd=)

Lycka till!

Nykropp wrote:
    Fett.

Visst finns det en del fett men det där är ändå en sanning med modifikation. Helt klart är att han har uselt buktryck och att det är det som är huvudproblemet vad gäller utåtstående mage.

Deff + magträning=>problem solved.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 28 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.