Störd självbild?

Home Forums Deff och fettminskning Störd självbild?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 17 total)
  • Author

Jag har deffat mer eller mindre hela hösten och väger endast nu 73 kg på 187 cm. Jag har gått ner 2 kg och fått bort lite flab från magen och ligger väl kring 12 % kroppsfett nu (avrundar uppåt).

Men jag har alltid problem med att bygga massa för jag vill egentligen väga en 15 kg mer, men ”kommer på” att jag vill deffa istället. Men nu för en månad sedan när jag var nere på 71 kg och höftbenen börjar sticka ut ordentligt märker jag att jag är rätt skinny, fastän magrutorna börjar synas.

Jag vill ju gå upp till 85 kg eller liknande, men får för mig att jag blir/är småfet. Lite lönnis är man kanske, men sanningen är nog snarare att jag är slank och muskulös med ”lagom” med kroppsfett i nuläget.

Alltså, ska jag nöja mig med kroppsfett-procenten nu och gå upp i vikt med gott samvete? Börjar känna mig redigt deprived och det blir inte bättre av att jag är förkyld för tillfället och ligger på kcal-underskott.

En sak till jag klurat på: Har läst en del om stenålderskost och saker som ständigt återkommer är att gluten är superfarligt och mjölk likaså. Är gluten verkligen så farligt? Är man hypokondriskt lagd som jag känner man ju efter varje gång man äter pasta lol.

bara du som bestämmer hur du vill se ut, det kan ingen annan svara på

Om du har störd självbild vet inte jag, men allt du skriver får mig att tro att du är en av alla dessa medlemmar på träningsforumen som har mer eller mindre problem. Du vet ju inte själv hur du ser ut, utan du misstänker att du är slank osv?

73kg på din längd är inte speciellt mycket, benknotor som sticker ut innan du fått fram en ”bra form” känns för mig inte så hälsosamt.

Det känns väldigt märkligt att du frågar oss om du ska gå upp i vikt med gott samvete? Men visst jag svarar då klart som fan du ska göra det. Du är verkligen inte tjock eller i dålig form på 73kg och 187cm, om du nu inte totalt saknar muskler.

Jo jag vet såklart hur jag ser ut, men tycker se mig olika bilder i varje spegel. Men jag är slank-deffad, men inte klassiskt sexpack. Som sagt vill jag ju gå upp också, för att återkomma med en deff och mer massa och slippa utstickande höftben.

Nej jag är relativt stark faktiskt, men jag är som sagt nog lite smalare än jag föreställer mig. Får nog allt bli viktuppgång nu, känns rätt klent att väga så lite som jag gör för min längd.

Madball wrote:
    Men jag har alltid problem med att bygga massa för jag vill egentligen väga en 15 kg mer

Du väger för lite i mina ögon, sluta dieta och lägg på dig lite muskler ;) Har du svårt med styrkan och att lägga på dig muskler så ät mer kolhydrater, satsa på att prestera i gymmet. Ökar du för lite i gymmet så ät mer kolhydrater. Acceptera att du samlar på dig lite vätska och fett, det är ju vinter snart ;)

Japp, får bli så. Men jag har också blivit hypokondrisk mot en massa mat som mjölk och vete som jag läst är dåligt, så jag vet knappt vad jag ska äta längre. Och godis dör man tydligen av osv

Försök och släppa allt, är det inte meningen att man ska träna för att må bra fysiskt och psykiskt? Sluta läsa alla ”opti” trådar och börja äta och träna så blir det nog bra ska du se.

Tänk på att det alltid är de som nojjar mest och är mest ”opti” som aldrig lyckas visa upp några framsteg 8)

Madball wrote:
    Japp, får bli så. Men jag har också blivit hypokondrisk mot en massa mat som mjölk och vete som jag läst är dåligt, så jag vet knappt vad jag ska äta längre. Och godis dör man tydligen av osv

man får cancer av allt om man läser tidningen så sluta noja

Gober wrote:
    Tänk på att det alltid är de som nojjar mest och är mest ”opti” som aldrig lyckas visa upp några framsteg 8)

Haha, ligger något i det. Får väl släppa lite på kontrollen då och försöka äta upp mig utan att bli fet

mysglenn wrote:
    man får cancer av allt om man läser tidningen så sluta noja

Sant…svårt att veta vad man ska tro på när det gäller kost faktiskt.

Madball wrote:
    Sant…svårt att veta vad man ska tro på när det gäller kost faktiskt.

Man kan ju alltid tänka som så att folk lyckats få bra resultat utav styrketräning i alla tider innan internet och aftonbladet kom med alla sina märkliga dieter och varningar om allt möjligt.

Madball wrote:
    Haha, ligger något i det. Får väl släppa lite på kontrollen då och försöka äta upp mig utan att bli fet

Håll bara proteinet någorlunda högt, det är allt du behöver tänka på! Prestationen reglerar du sen med mer eller mindre mat. Visst kan man acceptera att öka prestationen långsammare för att hålla koll på vikten men glöm inte det viktigaste, prestationen ska upp!

Tänkte för övrigt lägga upp två bilder bara för att visa hur jag ser ut i nuläget. Kanske blir lättare att se om jag är uberspinking då. Någon som har lust får också uppskatta kroppsfett %

Fabrice: Ja, brukar alltid hålla protein kring 2-3 g /kg kroppsvikt.

Oflexade:

[http://imageshack.us/photo/my-images/825/picture118r.jpg/ [img=http://img825.imageshack.us/img825/5760/picture118r.jpg]]

[http://imageshack.us/photo/my-images/268/picture117ir.jpg/[img=http://img268.imageshack.us/img268/4594/picture117ir.jpg]]

Kroppsfett 8-10% bara gissar. JAg skulle säga du har perfekt utgångsläge för att börja bulka försiktigt.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 17 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.