Svårt att hitta rätt diet

Home Forums Deff och fettminskning Svårt att hitta rätt diet

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • Author

Hejsan, nu har jag dietat en längre period emot vintertävlingarna som äger rum i slutet av november och början av december.

Till en början körde jag på stanard diet, ”kolhydrat,fett och protein” och gick ner stadigt i fettprocent men inte alls mycket i vikt. Efter några månader uteslöt min coach denna diet och satte mig på lågakolhydratsdagar och högdagar, hände ingenting där heller, inget märkvärdigt på vikten men jag gick fortfarande ner i fettprocent. Så vi drog ner mig rejält på kcal och uteslöt cardion, same results there.

Sen satte han mig på en ketogendiet som jag nu ligger på ihopp om att även kunna gå ”neråt” i själva vikten för att komma in på sin tävlingsklass som i detta fall är -70. Efter 2 veckors dietande med en ketofas på cirka 1800 kcal och 100 minuter cardio gick jag ner 2kg, men har stannat i fettprocenten?

Coach gör allt han kan för att göra så jag ska lyckas, men vad säger ni bodymedelemmar om det här? Är jag verlkligen från planeten Tellus?

Ingen diet har jag svarat speciellt bra på.
    Måste också även säga att vi slängt in fuskmål lite här och var, rena fuskmål, ingen skräpmat, det funkade inte heller så det har vi också uteslutit.

Tack för svar på förhand!

Mvh Pontus!

Vad ligger du på nu? Vikt och fettprocent?

Betalar du din ”coach”?

Din coach verkar lägga mer vikt på ”hacks” och ”tricks” hit och dit istället för att fokusera på en välplanerad enkel diet där man efter en tid (ett par veckor) utvärderar resultatet och gör små förändringar om man inte ser framsteg.

Maod wrote:
    Vad ligger du på nu? Vikt och fettprocent?

76-77kg, 7 procent bodyfat via kalipermätning. Dock är de endast tre punktsmätning , så ja skulle säga upp emot 8,5 procent.

maskin wrote:
    Din coach verkar lägga mer vikt på ”hacks” och ”tricks” hit och dit istället för att fokusera på en välplanerad enkel diet där man efter en tid (ett par veckor) utvärderar resultatet och gör små förändringar om man inte ser framsteg.

Jo, men det är det vi gjort, vi har inte hoppat direkt ifrån olika dieter utan han har utvärderar varje lilla övergång och resultat mellan dieterna, via kalipermätning, formcheck och ”riktigvåg” vägning varje vecka inprincip.

Pontura wrote:
    Efter 2 veckors dietande med en ketofas på cirka 1800 kcal och 100 minuter cardio gick jag ner 2kg, men har stannat i fettprocenten?

Fortsätt på det spåret och skippa fuskmålen så kommer det nog bli bra?
    Hur många kg ska ni tömma sista dygnet?

Maod wrote:
    Fortsätt på det spåret och skippa fuskmålen så kommer det nog bli bra?
    Hur många kg ska ni tömma sista dygnet?

Det vet jag inte. Kan inte säga direkt själv hur mycket vatten jag håller, men jag håller en del.

Nu har det faktiskt blivit mycket bättre då jag har ändrat min dygnsrytm lite. Vissa kvällar kunde jag gå o lägga mig riktigt dåligt men nu försöker ja sova 10 timmar per dygn. Detta gör nu att vikten går neråt, så detta ska nog bli bra ;).

Anledningen var nog att jag höll vätska på grund av dygnrytmen. Utsöndring av kortisol med mera.

Nu kan jag lägga denna tråden bakom mig =)

Pontura wrote:
    Nu kan jag lägga denna tråden bakom mig =)

Hur löste det sig?

Inlägg #8…

Otroligt! Det handlade om sömn alltså! Tänkvärt!

Yes ;)

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.