Home › Forums › Deff och fettminskning › Tacos, ok eller ikke?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
19 juli, 2011 at 16:20 #58971Anonym anvandareMember19 juli, 2011 at 16:20 #346190Anonym anvandareMember
Jag blev sugen på att göra tacos ! Fast jag är på diet..
Kom på att det kanske inte är så farligt, sallad, majs, tomater, lök, sås och färs + skal. Det är inte mycket kalorier det ? Eller?Inget ost el bröd utan skal. 4 skal kan inte väga mycket, kanske 50-80 gram? det är kanske 60 ckal.
kanske 40 i såsen jag har så lite på, och ingen ost.
Vad säger ni?
19 juli, 2011 at 16:34 #346191Anonym anvandareMemberAllt beror ju på mängd. Klart du kan äta en tacos-inspirerad måltid på diet, såvida du vet hur mycket kcal du får i dig kontra vad måltiden du byter ut det mot brukar innehålla. Så det är bara fram med vågen och väga din mat, så ser du hur mycket du kan trycka i dig.
19 juli, 2011 at 16:50 #346192Anonym anvandareMemberSkalen per 100 gram lär ju vara mer kaloririka än bröden, de är ju fetare. Men det kanske går åt fler för samma volym. Skippar du ost blir det ju lite mindre kcal. Liten kalorireduktion, STOR smakförlust.
19 juli, 2011 at 19:37 #346193Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Skalen per 100 gram lär ju vara mer kaloririka än bröden, de är ju fetare. Men det kanske går åt fler för samma volym. Skippar du ost blir det ju lite mindre kcal. Liten kalorireduktion, STOR smakförlust.LOL !! Jo, men jag är smart ! Dels så äter jag dom stora skalen som typ ser ut som små tallrikar? Dom är djupa och så får man plats med typ ett ton fyllning på dem så man blir mätt snabbt
Min mage har krympt så jag orkar inte så mkt heller max 3-4 så det kan väl inte vara så många ckal? Det går ju 64 ckal per 100g skal.
Men utan ost blir det ju inte lite mindre, det blir ju mycket mindre om man är på deff Så länge man inte köper sån tråkig mager ost vilket ändå inte är värt.
Folk brukar inte snåla med osten på tacos
26 juli, 2011 at 00:18 #346194Anonym anvandareMemberhitman wrote:Jag blev sugen på att göra tacos ! Fast jag är på diet..
Kom på att det kanske inte är så farligt, sallad, majs, tomater, lök, sås och färs + skal. Det är inte mycket kalorier det ? Eller?Inget ost el bröd utan skal. 4 skal kan inte väga mycket, kanske 50-80 gram? det är kanske 60 ckal.
kanske 40 i såsen jag har så lite på, och ingen ost.
Vad säger ni?
Nu vet du säkert bättre än mig för jag antar att du tittat på näringsinnehållet på förpackningen. Men anledningen till att jag skriver alls är för jag brukar också äta tacos under deff men då utan skal för jag har aldrig hittat några kalorisnåla varianter.
Det du skriver 60 kcal på ett skal 50-80 gram skulle jag hemskt gärna vilja veta märket på. Allt jag har hittat är runt de kalorierna som livsmedelsverket här visar för tacoskal, 458 kcal per 100g.
[http://www7.slv.se/Naringssok/Naringsamnen.aspx http://www7.slv.se/Naringssok/Naringsamnen.aspx%5D
26 juli, 2011 at 10:20 #346195Anonym anvandareMemberGlöm inte guacamole, sjukt gott till tacos! Smörstekta champinjoner fungerar bra med
Och ja, givetvis även under deff!
27 juli, 2011 at 11:54 #346196Anonym anvandareMemberJag tycker taco-röra (dvs ingredienserna hoprörda på tallriken men utan skal) är minst lika gott. Så om jag var orolig för kcal i skalen eller i bröd skulle jag skippa det. dessutom mindre slabbigt att äta.
28 juli, 2011 at 11:46 #346197Anonym anvandareMemberRäkna ut totala antal kcal per taco, slå det mot din ”kcalbudget”.. Problemet löst
28 juli, 2011 at 15:55 #346198Anonym anvandareMemberMen innehåller inte tacoskalen en del salt? tänkte om du ej vill ha för mycket vätska i kroppen. Ber om ursäkt om jag har fel
8 augusti, 2011 at 14:54 #346199Anonym anvandareMemberSjälv körde jag igår två tacobåtar fyllda med naturbetesfärs, mycket avocado, riven ost, tacosås, sallad, lök och mycket Crème fraîche. Sköljdes ner med en pripps pure.
8 augusti, 2011 at 17:49 #346200Anonym anvandareMemberJohan Otterström wrote:Själv körde jag igår två tacobåtar fyllda med naturbetesfärs, mycket avocado, riven ost, tacosås, sallad, lök och mycket Crème fraîche. Sköljdes ner med en pripps pure.vad är detta för påfund?
9 augusti, 2011 at 10:14 #346201Anonym anvandareMemberNykropp wrote:vad är detta för påfund?Quote:Naturbeteskött är..• smakrikt och har hög kvalitet
• hälsosamt och nyttigt
• bra för miljön och den biologiska mångfaldenNaturbeteskött kommer från djur som en stor del av sitt liv betat i naturbetes-marker.
[http://www.wwf.se/vrt-arbete/jordbrukslandskap/naturbete-och-naturbetesktt/1129709-naturbete-startsida]
12 augusti, 2011 at 11:02 #346202Anonym anvandareMemberNykropp wrote:vad är detta för påfund?Bästa färsen i mitt tycke, finns på ICA, stämmer det att djuren lever på att beta ute så är det ju ett bättre kött med bättre fett. Så som det var tänkt innan man kom på att mata djur med annan skit som gör dom sjuka.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.