- This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Deff och fettminskning › Tappa fettmassa även om man äter dålig föda ?
Som rubriken lyder så undrar jag om man tappar underhudsfettet även om man kanske käkar en kost som inte är den bästa, samt att man inte kanske äter regelbundet. Vissa dagar kanske man äter 3 mål och andra 5.
Exempelvis, säg att jag ska ligga på 2000kcal om dagen för att tappa 1 kg i veckan, och jag äter kanske 50%kolhydrater 30% protein och 20% fett, DÅLIG FÖDA
Har det nån påverkan på fettreduceringen ?:nerd:
Du kommer mnska din kroppsvikt. Hur mycket och i vilka proportioner avgörs dock av övrig livsstil.
Med tillräckligt stillasittande liv och otillräckliga mängder protein lär vikten rasa, både fett och stora mängder muskler lär ryka. Vad som sedan är ”dålig” kost är en annan sak. Det kan ju vara väldigt subjektivt.
Eddie har som alltid rätt, men du skriver ju 50% kolhydrat, 30% protein och 20% fett.
Det är ju en rätt vettig sammansättning.
Vad menar du med dålig mat?
vad jag menar med dålig mat är typ ljustbröd, snabbmat osv.
Har det någon betydelse hur många måltider man käkar per dag ?
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY