Test: meltdown deff – träningstips ?

Home Forums Deff och fettminskning Test: meltdown deff – träningstips ?

• This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

tjoho :D

ska göra ett defftest. Ska deffa med hjälp av meltdown och grymt strikt diet + mycket träning.

jag ska bli riktigt deffad nu. vill få bort allt onödigt fett och få fram musklerna ordenkligt.

Är 176cm lång och väger mellan 68-70kg. Är hyffsad vältränad och har hållit på med idrott hela mitt liv. gymmat 1,5år cirkus men bara gjort det helhjärtat ett litet tag.

Nu ska jag deffa ner mig till en riktig bra form. Är ganska kort så jag vill inte bli för stor gillar inte det, är redna ganska bredaxlad osv så vill bara bli grymt deffad nu !

så till saken. Ska köra ett 35-40dagars kur med meltdown + cissus som jag har köpt för att behålla vikt + extra återhämtning.

saken med mig är att jag har sjukt svårt att göra saker under en längre tid men nu när jag går in för det så har jag noll problem med den värsa av den värsta kosten.

jag kan äta allt och precis hur som helst om någon bara ger mig riktiga tips på hur när vad jag skall stoppa i mig. hade uppskattad det :)

Tänker köra morgonpromenad kl 10.00 (går inte i skolan längre så har tid till hur jag vill) 4-5 ggr veckan. förhoppningsvis blir det 2 cyckelpass på morgonen också. – här tar jag 2 meltdown

sen blir det grötfrukost och vila fram till ungefär 13.00 tiden. Då går jag på gymmet och som jag har förstått så är det tung styrketräning som gäller under deff ? korrektus ? – alltså tunga vikter färre rep.

därefter mat, vila och 1 meltdown plus 2 cissus. och här kommer den stora frågan, vad skall jag äta ?

sallad + kallrökt lax, kött och ägg ? ev lite ris eller potatis?

ge mig gärna tips på vad som är ultimat plus vad som ändå är bra men enkelt :)

kommer ta bilder för och efter, mäta midjestorkel etc. kanske kan lägga upp senare men inte nu

Vill bibehålla ev öka lite i muskelmassa men framförallt få den riktigt synlig :)

Uppskattar sjukt mycket tips på hur gymmningen bör läggas upp och maten samt morgonpromenixar tipsa på det mest ultimata samt det som är bra men samtidigt enkelt och inte för slitsamt att göra :)

ciao !

Orkar inte hålla på att lägga upp en massa förslag på maträtter osv, det har jag och många andra redan gjort ett antal ggr (leta), men energifördelningen, för dig som väger 70 kilo o tränar i stort sett varje dag, kan se ut så här, ungefär.
    Protein 210-230 g = 840-920 kcal
    Kolhydrat 140-160 g = 560-640 kcal
    Fett 70-80 g = 630-720 kcal
    Totalt ca 2030-2280 kcal
    Ät lite mer nång gång ibland, kanske en gång i veckan eller var tionde dag, eller så. Ingen grisätning, bara lite mer, tex en eftermiddag och kväll.
    Om du håller dig däremellan så bör du tappa mellan 0,5 och 1 kilo i veckan. Var konsekvent för det kan bli så att någon vecka händer det ingenting, men det brukar ta fart igen efter en eller två veckor.

patriknn wrote:
    Orkar inte hålla på att lägga upp en massa förslag på maträtter osv, det har jag och många andra redan gjort ett antal ggr (leta), men energifördelningen, för dig som väger 70 kilo o tränar i stort sett varje dag, kan se ut så här, ungefär.
    Protein 210-230 g = 840-920 kcal
    Kolhydrat 140-160 g = 560-640 kcal
    Fett 70-80 g = 630-720 kcal
    Totalt ca 2030-2280 kcal
    Ät lite mer nång gång ibland, kanske en gång i veckan eller var tionde dag, eller så. Ingen grisätning, bara lite mer, tex en eftermiddag och kväll.
    Om du håller dig däremellan så bör du tappa mellan 0,5 och 1 kilo i veckan. Var konsekvent för det kan bli så att någon vecka händer det ingenting, men det brukar ta fart igen efter en eller två veckor.

Tack för svar :)

saken är ju den att jag egentligen inte bryr mig om vikten, så är det kilo fett som du menar då ? för det låter som ett rätt stort underskott, inget dåligt med det, det fixar jag ;)

Jag har inte räknat ut ditt exakta energibehov. Det får du göra själv. Jag gav dig ett exempel på ett upplägg som skulle ge ett visst energiunderskott, och en viss energifördelning.
    Det är något att utgå i från, och som du får justera uppåt eller nedåt utifrån dina behov och resultat.
    Ett högt proteinintag, tillsammans med hård styrketräning, gör att du så långt det är möjligt, skyddar ditt muskelprotein, trots ett energiunderskott.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.