Tips på maträtt under deffen.

Home Forums Deff och fettminskning Tips på maträtt under deffen.

• This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author

Hej

Jag är ute efter en maträtt under deffen med kycklingfile, fulkornspasta, grönsaker och chilli. Jag skulle vilja göra maträtten iform av en pastasås.
    Min fråga är alltså hur får man maträtten krämig och såsig men ändå bra under deffen. Om det går överhuvudtaget vill säga.

Jag tänker bara äta denna rätt under hela deffen 2-3 gånger om dagen plus 3-4 whey-100 drinkar, nötter, ägg, omega3, cla, L-glutamine,
    Daily One samt Kre-alkalyn och vatten.

Så det som jag saknar ska hälst finnas i maträtten som jag söker.

halpat wrote:
    Hej

Jag är ute efter en maträtt under deffen med kycklingfile, fulkornspasta, grönsaker och chilli. Jag skulle vilja göra maträtten iform av en pastasås.
    Min fråga är alltså hur får man maträtten krämig och såsig men ändå bra under deffen. Om det går överhuvudtaget vill säga.

Jag tänker bara äta denna rätt under hela deffen 2-3 gånger om dagen plus 3-4 whey-100 drinkar, nötter, ägg, omega3, cla, L-glutamine,
    Daily One samt Kre-alkalyn och vatten.

Så det som jag saknar ska hälst finnas i maträtten som jag söker.

500 kcal på proteindrinkar om dagen? Med 500 kcal kan du göra din pastarätt rätt mycket ”krämigare”…!

HyunJin wrote:
    500 kcal på proteindrinkar om dagen? Med 500 kcal kan du göra din pastarätt rätt mycket ”krämigare”…!

Men jag tvivlar på att han kan få i sig samma mängd protein och samtidigt göra den krämigare. :)

Jag har fåt tips om chillipasta. Men det blir svårt att undvika sockret i färdig pasta. Det jag vill undvika är att laga kycklingen i ungnen med pasta o grönsaker på sidan om det blir så jävla tort. Men en diet är ju inte en dans på rosor. Litte extra socker kanke är bra för att orka med det hela.

J.v.K wrote:
    lite sweet chili sås? eller ketchup?

är inte de en jävla massa socker och skit i meningen med livet.. host host:whistle: jag menar ketchup?

tänkte slinka in och fråga nästan samma sak, finns de något gott BRA alternativ till ketchup majonäs eller sås. allt blir så tort.

matlagnings grädde ”special” utan fett eller dylikt?

Jag brukar köra en chili och vitlök sås till kycklingfilé och ris, finns att köpa i glasburk på dom flesta butiker, minns inte märket. 40kcal/100g. Smakar faktiskt riktigt bra!

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.