Home › Forums › Deff och fettminskning › Utmanar mig själv!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
13 maj, 2011 at 22:40 #373613Anonym anvandareMember
Hallå hallå! Dags för min första riktiga post på body.se forumet! (Nåja, slank in en kommentar häromdagen i en rolig tråd..)
Kort om mig, lite off topic. Riktiga frågan finnes nedanför!
Tänkte bara beskriva lite kort om mig själv, jag är en tränings och tävlings människa ut i fingerspetsarna. Ifrån att jag var liten och upptäckte all idrott som fanns så har jag alltid tävlat och tränat vad jag kan minnas. Först fotboll, sedan friidrott som spjutkastare där det gick riktigt bra fram tills en olycka skedde (Samma sommar man tagit 2 sm medaljer så brakade en vånings säng och de 2 som låg där uppe föll ner på min rygg vilket orsakade massa otrevligheter…)
Efter det så blev det alltid problem med att träna på gym, blev främst medicinbolls träning och all form utav explosivitet som man kan finna på friidrotts banan. Kom aldrig riktigt ifatt de andra kastarna man tävlade emot så motivationen tröt och jag la det på hyllan.
Nu efter 2-3 år så har man hur mycket motivation som helst igen vilket är underbart!
On topic
Började i höstas ta mig mer och mer till gymmet. Jag är 1,80 lång och vägde då 94kg, i dagsläget så är jag självklart lika lång men väger 85kg. De senaste 2 månaderna så har jag varit väldigt strikt med just min kost. Dock så har jag inte hoppat in i någon SUPER deff då jag inte vill ta mig vatten över huvudet och tappa motivation ifall det skulle kännas för ”överväldigande” Små små steg d.v.s.Tränar självfallet på Gym 3-4 gånger i veckan och kör minst 3 pass cardio per vecka (30-45min)
Mitt mål är att inte att bygga mängder med muskler. Har redan haft det en gång, nu vill jag bli fit, rippad, fitness stark. Lägger stor vikt vid en stark core för att kunna ta steget in i gymnast och akrobatik träningen. DÄRI ligger min utmaning till mig själv!
Min kost har huvudsakligen varit;
Fullkornsbröd till frukost, 2st piller Novedex och lite Kvarg (”kväljs” utav konsistansen dock..)
Fullkornsbulgur 2dl / dag
Kycklingfilee 1200g / dag
Minst 4 liter vatten (+citron droppar) / dagUtöver det så har det varit väldigt snålt med kolhydrater, tagit måltidskomplement de dagar jag varit VÄLDIGT hungrig men det har gått över nu och kroppen har vant sig vid mindre kost.
Min fråga är den, vad kan vara nästa steg i min deff? Är fortfarande ”bred” i midjan och skulle vilja rippa mig rejält (Vem vill inte det?)
13 maj, 2011 at 22:40 #60167Anonym anvandareMember14 maj, 2011 at 08:34 #373614Anonym anvandareMemberTänker bara kommentera att du kväljs av kvargen, Ät inte den då… Finbs annat. Altenativt köp kesella.
14 maj, 2011 at 10:38 #373615Anonym anvandareMemberIstolig wrote:Tänker bara kommentera att du kväljs av kvargen, Ät inte den då… Finbs annat. Altenativt köp kesella.Kesella ÄR ju kvarg.
Men annars håller jag med, bara att sluta äta om man inte gillar det.
14 maj, 2011 at 10:52 #373616Anonym anvandareMemberIstolig wrote:Tänker bara kommentera att du kväljs av kvargen, Ät inte den då… Finbs annat. Altenativt köp kesella.Någon som har fått det lite om bakfoten kanske.
14 maj, 2011 at 14:01 #373617Anonym anvandareMemberJag kväljs utav nästan allting, bedrövlig emellanåt Handlar inte om smaken. Lite FunLight i så går det ganska bra.
14 maj, 2011 at 15:52 #373618Anonym anvandareMemberJag är inte riktigt säker på att jag förstår vad du menar här. ”Vad är nästa steg i min deff?”
Kan du precisera lite mer vad du vill ha hjälp med, tror du?
14 maj, 2011 at 16:04 #373619Anonym anvandareMemberJon Larsson wrote:Jag är inte riktigt säker på att jag förstår vad du menar här. ”Vad är nästa steg i min deff?”Kan du precisera lite mer vad du vill ha hjälp med, tror du?
Absolut, efter att ha läst igenom det så känns det väldigt luddigt och impulsivt 😮
Jag känner att jag har kommit igång bra med träningen och att jag har någorlunda koll på mitt intag. Jag letade väl förslag på vad jag kan ändra/förbättra. Träningen har jag full koll på, det är kost som jag inte haft några tidigare erfarenheter i vad gäller viktförminskning. Något konkret bara. Förslag på annan kost? Förslag på vad man kan äta innan träning / direkt efter träning. Jag har aldrig tidigare haft med kost tillskott att göra.. Är jag fortfarande luddig? :what:
14 maj, 2011 at 16:51 #373620Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Kesella ÄR ju kvarg.Men annars håller jag med, bara att sluta äta om man inte gillar det.
han kanske tänker på keso dno
14 maj, 2011 at 17:02 #373621Anonym anvandareMemberHarlestedt wrote:Absolut, efter att ha läst igenom det så känns det väldigt luddigt och impulsivt 😮Jag känner att jag har kommit igång bra med träningen och att jag har någorlunda koll på mitt intag. Jag letade väl förslag på vad jag kan ändra/förbättra. Träningen har jag full koll på, det är kost som jag inte haft några tidigare erfarenheter i vad gäller viktförminskning. Något konkret bara. Förslag på annan kost? Förslag på vad man kan äta innan träning / direkt efter träning. Jag har aldrig tidigare haft med kost tillskott att göra.. Är jag fortfarande luddig? :what:
Well, man brukar ju säga att man inte ska laga något som inte är trasigt. Fungerar det som det ska just nu då eller har du stagnerat? Händer det inget?
Det finns många sätt att flå en katt, brukar man ju säga och du kommer antagligen att få olika svar i den här tråden.
Jag personligen är en varm anhängare av ett högt proteinintag under deff, av en mängd anledningar – för någon annan kan LCHF vara svaret på alla frågor. Ytterligare någon föredrar dieter med högt kolhydratintag och lågt på fett.
Mitt förslag är således att du kan prova att öka proteinintaget en aning och sedan utvärdera. Ägg, kyckling, kött, kvarg, fisk och ost är alla ypperliga proteinkällor som bidrar till mättnad och tillfredsställelse till sparsamt med kalorier (i de flesta fall, undantag finns).
Är du riktig otålig och vill se resultat snabbt kan du ju testa Den Termogena Dieten som ligger här på forumet under Artiklar.
Har du någon uppfattning om hur mycket kalorier du äter, förresten?
(Eddie kommer att slå mig på käften nu men jag måste ju fråga. )
14 maj, 2011 at 17:07 #373622Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Kesella ÄR ju kvarg.Men annars håller jag med, bara att sluta äta om man inte gillar det.
Jo fast jag mena kvarg(lidl) kesella(ica)
14 maj, 2011 at 17:09 #373623Anonym anvandareMemberIstolig wrote:Jo fast jag mena kvarg(lidl) kesella(ica)Båda är kvarg. Annars är det ju som att säga att Daimstrut inte är glass.
Gillar man verkligen inte kvarg A lär man ju knappast älska kvarg B. Och kvargätande har ju som sagt inget som helst egenvärde oavsett vad man kan tro när man läser på träningsforum.
14 maj, 2011 at 18:35 #373624Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Båda är kvarg. Annars är det ju som att säga att Daimstrut inte är glass.Gillar man verkligen inte kvarg A lär man ju knappast älska kvarg B. Och kvargätande har ju som sagt inget som helst egenvärde oavsett vad man kan tro när man läser på träningsforum.
Håller jag inte med om, tycker att kesella, (dock 10 %), är mycket godare än vad lidl’s är. Men mjo de är ju i samma genre och jag gillar ju båda så.
14 maj, 2011 at 18:41 #373625Anonym anvandareMemberHärligt att se diskution men ifrån min ståndpunkt så spelar det absolut ingen roll av vad ni säger ^^ Jag kväljs utav att borsta tänderna, jag kväljs ibland då jag lägger in snus. Jag kväljs om jag ser något olämpligt i vissa stunder etc..etc.. (Därav min kommentar att jag är bedrövlig emellanåt..)
On Topic
Tyvärr Jon, så har jag inte speciellt bra koll på hur många kalorier jag äter exakt.Och jag kan inte påstå att jag är otålig, har bara så grymt mycket motivation så jag vidgar mina vyer
Åker strax hem ifrån jobbet så jag ska ta mig tid och läsa igenom Den Termogena Dieten och se hur jag reagerar. Och som du sa, (If it aint broken, dont fix it) är ett kanon uttryck men jag söker bara medel och mål att ta mig själv ett steg längre.14 maj, 2011 at 19:05 #373626Anonym anvandareMemberHarlestedt wrote:Härligt att se diskution men ifrån min ståndpunkt så spelar det absolut ingen roll av vad ni säger ^^ Jag kväljs utav att borsta tänderna, jag kväljs ibland då jag lägger in snus. Jag kväljs om jag ser något olämpligt i vissa stunder etc..etc.. (Därav min kommentar att jag är bedrövlig emellanåt..)On Topic
Tyvärr Jon, så har jag inte speciellt bra koll på hur många kalorier jag äter exakt.Och jag kan inte påstå att jag är otålig, har bara så grymt mycket motivation så jag vidgar mina vyer
Åker strax hem ifrån jobbet så jag ska ta mig tid och läsa igenom Den Termogena Dieten och se hur jag reagerar. Och som du sa, (If it aint broken, dont fix it) är ett kanon uttryck men jag söker bara medel och mål att ta mig själv ett steg längre.Ytterligare ett genialt tips ifrån mig angående att du kväljs av snus Snusa inte
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.