vad är sant om morgon träning

Home Forums Deff och fettminskning vad är sant om morgon träning

• This topic is empty.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author

Morgonträning är mest effektivt för fettförbränning

Falskt.

– Det är hur länge du tränar som avgör om du bränner fett, inte tidpunkten. På morgonen är du dessutom ganska tömd på energi och då använder kroppen musklerna som energikälla, träningen blir alltså nedbrytande och inte uppbyggande, säger näringsforskaren Magnus Nylander.

(källa [http://www.aftonbladet.se/kampanj/powerade/article5188006.ab] )

är inte all träning nedbrytande(katabolt)
    och menar han styrke träning eller ,,för promenader skall man ju ta på tom mage

eller är jag helt felt informerad

Låter väldigt sant. Att morgon promenader skulle vara bättre än tex en på kvällen är en myt precis den gamla hederliga myten att fet omvandlas till muskler:P Detta är iaf uppfattningen jag har fått om det. Även om det var så att morgon promenader skulle vara bättre så skulle jag aldrig tortera mig själv att gå ut nyvaken och börja motionera:P

Som jag har läst så förbrukar du lika mycket energi vilken tid på dygnet de än är , Men du kan förbruka lite mer fett under två tillfällen på morgonen då du inte har ätit nått och inte har mat och bränna i kroppen då bränner det fett istället och om du kör kondition efter ett styrketräningspass.

Jag skulle vilja säga att det inte är tiden på din träning som avgör hur mycket du bränner utan hur hårt du tränar t ex ett intervall pass på 20 min förbrukar mer än en 90 minuters promenad.

Musklerna kan användas som energikälla om du tränar hårt och inte äter nått innan, men en promenad gör ingenting.

Jag går upp vid 10 tiden typ käkar frulle sen drar jag till gymmet vid 12. Jag tycker det känns bra och träna tidigt och känner mig pigg å så. Men polaren säger att det är helt korkat att träna tidigt eftersom man inte ätit nåt större m.m Det är mycket bättre att träna senare på kvällen. Stämmer detta?
    Jag blir slö av att sitta en hel dag och inte göra nåt större och bara vänta på att Kl ska bli typ 17 så jag kan träna. Träna tidigt eller sent vilket är bäst?

Så länge du tillför protein/aminosyror i någon form före och efter träning går det utmärkt.

Det gör jag :) Tack för svaret :D

Det är en bra tid att gå på om man orkar upp, skönt att ”ha gjort bort det” så man har kvällen fri, samt att man vaknar till bra.

Även om flera av de fysiologiska fördelarna är mycket vaga så skall man inte bortse från de psykologiska. Att gå upp tidigt med lite mat i magen och tron om att fettet sakta försvinner då man trampar fram kan göra att motivationen hålls uppe en längre tid.

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.