Varför deffar ni?

Home Forums Deff och fettminskning Varför deffar ni?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 28 total)
  • Author

Bara en liten fundering varför folk deffar!

Jag antar att vissa deffar för att de skall tävla.
    Vissa deffar för att de tror att de får mer tjejer/killar att gilla dem.
    Vissa tränar för att kunna gå på beachen och spänna sig(eller stå i vassen för de inte tränat ben):D
    Eller bara kunna se sig i spegeln med gott samvete.

Själv deffar jag för att få kontroll över matintaget.
    Tidigare har jag bara deffat genom att äta mindre.
    Nu har jag full kontroll vad jag äter, mängd protein, kolhydrater och fett.
    Allt bara för att använda detta vid uppbyggnaden.

Deff är utmärkt för att få kontroll över vad du äter, eftersom du ser resultat ganska snabbt och får verkligen in i huvudet hur mycket maten påverkar resultaten.

Men varför deffar just du?

För att inte vara fet.

självförtroende boost lr ngt ;>

Jag kan väl inte påstå att jag går stenseriöst in för att deffa, men jag tycker väl det är kul att experimentera med kost och träning. Ser det mest som en utmaning :)

StrongmanBlomster wrote:
    Jag kan väl inte påstå att jag går stenseriöst in för att deffa, men jag tycker väl det är kul att experimentera med kost och träning. Ser det mest som en utmaning :)

+1 på den :D det lät bra

Jag deffar för att få en snyggare kropp, inget mer med det.

Men att deffa, och speciellt att avklara en deff leder till en slags kedja med positiva saker. Framförallt ökat självförtroende som gör att vissa grejer i vardagen blir mycket enklare.

Ta en sån vanlig grej som att åka och shoppa kläder. Det blir tusen gånger så mycket enklare och roligare om du har deffat till dig en vältränad kropp än om du inte har det.

Att man förhoppningsvis också har lärt sig att hantera kosten bättre och att man klarar av att motstå sötsaker och att inte äta skräpmat 2-3 gånger per vecka är också en rad av många fördelar som en deff kan medföra.

-Hallberg- wrote:
    Jag deffar för att få en snyggare kropp, inget mer med det.

Men att deffa, och speciellt att avklara en deff leder till en slags kedja med positiva saker. Framförallt ökat självförtroende som gör att vissa grejer i vardagen blir mycket enklare.

Ta en sån vanlig grej som att åka och shoppa kläder. Det blir tusen gånger så mycket enklare och roligare om du har deffat till dig en vältränad kropp än om du inte har det.

Att man förhoppningsvis också har lärt sig att hantera kosten bättre och att man klarar av att motstå sötsaker och att inte äta skräpmat 2-3 gånger per vecka är också en rad av många fördelar som en deff kan medföra.

även sluta dra på stadt ;>

Så man vågar visa sig på stranden :p

För att försöka nå mål man själv knappt tror på!

För att man har ätit lite för många kanelbullar till frukost sista två åren. :) har man varit deffad någorlunda inför en tävling så blir man väldigt missnöjd med bilder på en själv tagna i badbyxor med magen lite lätt hängandes över byxkanten. Ha ha… Har aldrig kunnat ta det lagom med nåt tyvärr.

* För att jag trivs bättre i en mer slimmad form
    * Ekonomiska skäl
    * Praktiska skäl, speceillt nu under sommaren när aptiten är som bortblåst
    * För att gynna möjligheterna till muskelbygge i ett senare skede

Easy peasy :D

Tommy Ivarsson wrote:
    * För att jag trivs bättre i en mer slimmad form
    * Ekonomiska skäl
    * Praktiska skäl, speceillt nu under sommaren när aptiten är som bortblåst
    * För att gynna möjligheterna till muskelbygge i ett senare skede

Easy peasy :D

Haha, du deffar då fan inte, Tommy! Ska jag behöva lägga upp de senaste bilderna på dig här eller?! :D

Annars så är de punkterna du nämnde där just de anledningarna till att jag deffar just nu, med den fjärde punkten som viktigaste anledning. :up:

Hälsa, välmående, bättre prestationer, utseende.

Vill göra upp med min tidigare övervikt och mina dåliga ätbeteenden en gång för alla för att sedan upprätthålla en bra form och en livsstil med bra balans.

Rena intervju- kliché samlingen inser jag nu när jag läser igenom vad jag skrivit men…
    :-)

En spin- off iofs är möjligheten att kunna återuppta mitt MMA utövande i en lägre viktklass om jag finner motivationen och därmed tiden för det.

För att min första bulk blev en ”BULK”. Jävla skit till att lyssna på människor på internet hur man ska träna och äta =)

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 28 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.