Home › Forums › Deff och fettminskning › Vill förlora lite fett( är rädd att förlora muskelmassan)
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
8 mars, 2010 at 20:47 #58169Anonym anvandareMember8 mars, 2010 at 20:47 #325718Anonym anvandareMember
Hej!
känner att jag har lite fett på kroppen och vill gärna bli av med det. Men samtidigt så vill jag behålla muskelmassan. Hjälper det då att springa på cross-maskinen 20-30 min efter varje styrke-pass för att förminska fett men bibelhålla muskelmassan samtidigt?
Vad menas med lågintensiv(gärna detaljerad förklaring med exempel)8 mars, 2010 at 21:03 #325719Anonym anvandareMemberNej, det hjälper inte.
Ligg på ett kaloriunderskott och träna tunga, hårda gympass så har du bästa förutsättningarna för att lyckas
8 mars, 2010 at 21:11 #325720Anonym anvandareMemberDet vore SÄMRE att lägga konditionen där. Inte bättre.
[http://traningslara.se/blogg/muskelbyggning-med-konditionstraning-funkar-det/]
8 mars, 2010 at 21:18 #325721Anonym anvandareMemberSå kan jag sytrke täna 3 pass i veckan och sedan 2 pass cardio för att bränna fett men ändå bygga muskler?
8 mars, 2010 at 21:23 #325722Anonym anvandareMemberTugge wrote:Så kan jag sytrke täna 3 pass i veckan och sedan 2 pass cardio för att bränna fett men ändå bygga muskler?Bygga bör du inte räkna med men satsa på att bibehålla så mycket som möjligt. Ju mindre konditionsträning desto bättre ur ren muslelsynpunkt antagligen.
11 mars, 2010 at 16:33 #325723Anonym anvandareMember”Cardio” i sig har inte med fettförlust att göra. Den påverkan kan man åstadkomma minst lika bra enbart med kosten. Konditionsträningen ökar inte fettförbränningen vid en viss kaloribalans, men påverkar proteinbalansen negativt genom att mer eller mindre stänga av styrketräningens uppbyggande effekter.
11 mars, 2010 at 17:17 #325724Anonym anvandareMemberSeparata cardiopass, istället för att köra i samband med gym träningen.
För mig är funkar intervall bäst, och hårda intervaller ska det vara. Lita inte alltid på maskinen som säger att du förbrännt si och så mycket, den tar inte hänsyn till vissa saker. Som tex. att accelerera tar alltid mer energi än att hålla momentum (tänk bil).
11 mars, 2010 at 20:14 #325725Anonym anvandareMemberSe till att få i dig aminosyror som stimulerar proteinsyntesen så du hamnar i ett anabolt läge och inte ett katabolt.
Och precis som King Gruber säger så är det inget magiskt med ett konditionspass hit och dit utan det handlar om att ligga på ett energiunderskott sett till hela dygnet.
14 mars, 2010 at 08:50 #325726Anonym anvandareMemberTugge wrote:Hej!
känner att jag har lite fett på kroppen och vill gärna bli av med det. Men samtidigt så vill jag behålla muskelmassan. Hjälper det då att springa på cross-maskinen 20-30 min efter varje styrke-pass för att förminska fett men bibelhålla muskelmassan samtidigt?
Vad menas med lågintensiv(gärna detaljerad förklaring med exempel)Jag kör 20 minuter promenad efter alla träningar nu när jag ska ner i fettmassa, det jag har lärt mig så är det bra att ta och gå på bandet efter GÅ inte springa i 300.
Dels varvar man ner kroppen får bort lite slaggprodukter och man får bort ev stresshormoner i kroppen med en avslappnande promenad efter ett hårt pass.Det är lika viktigt att ”kyla” ner kroppen som att värma upp kroppen före ett pass.
Som så månnga gör går raka vägen in och kör hårt och sedan raka vägen til bilen är inte vad jag kan rekomendera i allafall.
Men att träna tung styrketräning är rätt, MEN det skall inte vara för tungt, tungt är en personligfråga.. Tungt för mig kan vara 10 kilo på latsdraget genom att jag klarar av att bibehålla hållning teknik medans när jag går upp å 15 kilo förlorar all teknik och hållning och börjr slänga upp och ner vikterna..
Man ser allt för många på gymmet senast såg jag en i fredags som lassade på förmodligen gymmets alla extra vikter och stod och vrålade när han körde biceps . Han körde dessuom övningen helt galet fel hans budskap vad mkt tydlig.. kolla in coola mig som pallar av att ta så här mkt vikter:D
Tror de som tittade mest tänkte mer lär dig tekniken tönt!
Jag ligger hela tiden på max av vad jag klarar av att utföra en övning korrekt.
Och denna maxvikt ökas ju i takt att musklerna blir större och starkare=)Jag menar om man skall köra latsdrag och efter så känns det mest i biceps och ingenting i ryggen så var ju själva övningen rätt onödig i ett ryggpass.
Sänk ist vikten och tänk på muskeln och få kontakt då har du iallafall tränar rätt muskel än om med mindre vikter:D
Det är min träningsfilosofi iallafall och funkar rätt bra för mig jag bygger muskler iallafall.Jag hade tänkt att min kropp skall hålla tja iallafall tills aga är en 85 år om man har tur och har ingen lust att dra på mig en massa skador som blir kroniska och som gör att jag ev inte kan jobba fullt ut i framtiden.
Därför är iallafall jag hypernoga med att tekniken sitter i alla övningar innan jag lassar på vikter.
Lycka till nu med träningen och viktnergången, själv är mitt tips att ta hjälp av en PT och kostrådgivare. Jag har gjort de och kilorna rasar bokstavligen av en sedan man fick hans kostschema man ser lika chockad ut varje gång man kliver på vågen ha ha
14 mars, 2010 at 22:15 #325727Anonym anvandareMemberAtt bara se över sin kost, brukar göra underverk för de flesta.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.