Vitkål!

Home Forums Deff och fettminskning Vitkål!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 19 total)
  • Author

Hur har jag missat detta? Jag visste att vitkål var nyttigt, men att det skulle vara ett utmärkt komplement till ris, pasta eller potatis hade jag aldrig tänkt på.

Coleslaw alla dagar. Passar bra till all kött, och det mättar som fan!! Fiber gör gott.

Är det någon här som vid deff har missbrukat vitkål? Hur bra/dåligt gick det?

Jag äter massor av vitkål, både som sallad och istället för ris/potatis till kött och kyckling. Det är gott och framförallt rena hälsokuren :up:

När jag deffade sist så bytte jag på slutet av dieten ut alla kolhydratskällor mot vitkålssubstitut. Tröttnade på det på slutet men det går att göra en hel del kul med vitkål :)

ellerhur? Försöker hitta en fett-fri dressing.. lyckas inte så bra :( annars är RANCH så jävla god!

hitman wrote:
    ellerhur? Försöker hitta en fett-fri dressing.. lyckas inte så bra :( annars är RANCH så jävla god!

testa bara att köra med äppelcidervinäger, salt och lite grovmalen svartpeppar :)

Pizzasallad på vitkål är fantastiskt gott, väldigt nyttigt, billigt och lätt att göra. Ett perfekt tillbehör till nästan alla rätter.

mysglenn wrote:
    testa bara att köra med äppelcidervinäger, salt och litegrovmalen svartpeppar :)

+olivolja, vatten och paprika så har du en pizzasallad. :emo-thumb

faran wrote:
    +olivolja, vatten och paprika så har du en pizzasallad. :emo-thumb

jo men han ville ha något fettfritt :)

En annan god sås, som har lite fett i sig, är att blanda mini cream fraise med lätt kesella, pressad vitlöksklyfta, salt, peppar :)

Koka vitkål i vatten, peppar, tsm med typ morötter och gul lök är skitgott! Kan serveras till kött, ris, potatis etc. :)

bra tips ! Men jag tror att man/jag lätt kan tröttna på ”pizzasallad” smaken. Ska variera mellan ranch, thousand islandsås + pizzasallad nu i 2 månader :P.

Tjejen är apotekare och säger att jag kommer skita sten och få sjuk mycket gas i magen om jag äter vitkål för ofta. Har någon erfarit denna? Långtids-konsumtion av vitkål vs magen.

hitman wrote:
    bra tips ! Men jag tror att man/jag lätt kan tröttna på ”pizzasallad” smaken. Ska variera mellan ranch, thousand islandsås + pizzasallad nu i 2 månader :P.

Tjejen är apotekare och säger att jag kommer skita sten och få sjuk mycket gas i magen om jag äter vitkål för ofta. Har någon erfarit denna? Långtids-konsumtion av vitkål vs magen.

bara du kör ”bas” på mini fraische och kesella så kan du ju göra massa olika smaksättningar! Tex ha i kechup, tabasco, grillkrydda! :-)

En annan grej är att bara köra finstrimlad vitkål och lite kanel! Blir inte alls tokigt och bra som variation :)

Strimla även ner rå gul lök, blir bra ”sting” i vitkåls-salladen då!

Det är 0 problem för de flesta, det är bara i början man får gaser etc, som nästan alltid när man byter kosthållning.

mysglenn wrote:
    Strimla även ner rå gul lök, blir bra ”sting” i vitkåls-salladen då!

hmm är ju invandrare, o alla vet ju att invandrare och gul lök går hand i hand .

jag älskar lök till allt men har aldrig provat det till vitkål. Ska prova det. Funderar på att göra någon slags vitlöks-sås typ kebab sås, det kan fungera.

Köpt några hamburgare, så jag inte tröttnar på kycklingen igen. Kör bara köttet, lite ketchup + kålsallad. Bra protein det, kanske inte den bästa källan men så petig är jag inte.

tack för tipset. :up:

Äter en hel del grönsaker året om. Kan äta en jävla massa Pumpa/broccoli/blomkål/spenat och kålrot men av någon anledning blir min mage en stor gasböld av för mycket vitkål. Synd för det är gott och mättande.

testa att riva vitkålen och blanda med lite tomatpuré och en jävla massa sambal olek + lite malen peppar. Riktigt gott om du gillar ”kryddig” mat.

mysglenn wrote:
    testa bara att köra med äppelcidervinäger, salt och lite grovmalen svartpeppar :)

Jepp vi gör en egen dressing med ovanstående + citronsaft och olivolja/rapsolja.

Coleslaw är gott till köttet. Mycket fullfet majonäs.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 19 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.