Vax eller rakhyvel?

Home Forums Fitness Vax eller rakhyvel?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 28 total)
  • Author

Jag undrar vad ni rekomanderar innan ni ställer på scenen? Tycker det verkar roligt med vaxning sedan det varar lite längre!?
    Också, måste allt hår bort?

Lika bra att ta bort allt hår. Även tunt hår kan ”lysa” på scenen då strålkastarna ofta är starka.
    Vaxa eller raka är väl en smaksak. Vaxningen har ju som du säger fördelar eftersom det håller längre. Ska du däremot vaxa så är det smart och inte göra detta för tätt inpå tävlingen då hunden kan bli irriterad och vätskig.

Mvh Calle Sirén

Fitness-Lotta wrote:
    Jag undrar vad ni rekomanderar innan ni ställer på scenen? Tycker det verkar roligt med vaxning sedan det varar lite längre!?
    Också, måste allt hår bort?

Hei, du bør fjerne mest mulig av kroppshåret, det er ikke pent på scenen, og det synes bedre enn du kanskje tror!
    Jeg vil anbefale deg å i hvert fall vokse armer, legger, lår/baken og bikini området.
    For å fjerne dun ellers, kan du bruke en lady shave.
    Vær oppmerksom på at hvis du f eks barberer deg til vanlig, må du la håret gro ut litt før du kan vokse deg.
    Gjenveksten blir mye mykere og finere etter voksing enn etter barbering.

Hade man satsat på AF hade helvaxningar inte varit något problem iaf :up:

En fråga bara… Ska man vaxa armarna även om man bara har blonda fjun? Syns sådana i ljuset och i så fall hur mycket?

lovelysmile wrote:

En fråga bara… Ska man vaxa armarna även om man bara har blonda fjun? Syns sådana i ljuset och i så fall hur mycket?

Har man mycket ”fjun” som inte syns så mycket i normal belysning, så kan det synas riktigt mycket i strålkastarljuset. Man lyser upp som om man var radioaktiv ;)
    Så mitt tips är att ta bort allt hår om man är osäker!

mvh Calle Sirén

Ok då behövs det inte men man kanske borde ändå för att vara 100%igt på den säkra sidan :)
    Tack för svaret Calle!

lovelysmile wrote:
    Ok då behövs det inte men man kanske borde ändå för att vara 100%igt på den säkra sidan :)
    Tack för svaret Calle!

No problemo! ;)

Tips: Veet!

Provvaxa övre delen av ryggen redan nu för att se om du reagerar på det. Annars kan det ta ett bra tag om du får prickar och i värsta fall inflammation som kan te sig i form av massa finnar.
    Weet funkar inte bra på ljusa tjejhårstrån utan det bästa är att vaxa eller torraka. Ljusa fjun syns mer på scen än mörka strån. Jag vaxar rubbet förutom framsidan på överkroppen där jag torrakar lite två dagar innan. det handlar inte bara om att fjun syns i strålkastarna utan färgen fäster bättre utan hår.

lovelysmile wrote:

Hei, jeg vil si at det faktisk er ganske viktig å vokse armene, som flere andre har påpekt, blir selv tynne, små hårstrå godt synlig på scenen.
    Når du allikevel er inne og gjør resten av voksingen, er det jo ingen stor sak å ta armene også!
    Linda

Ja det känns faktiskt som om Veet remsorna inte får ett bra grepp om alla hårstrån så mitt tips är flytande vax som man kan kleta in ordentligt och sen dra bort med återanvändbara remsor. Det kan bli lite kletigt och omständigt men det har funkat jättebra för min del. :up:

Iofs fixar jag mitt på salong nuförtiden pga tidsbrist.

LindaM wrote:
    Hei, jeg vil si at det faktisk er ganske viktig å vokse armene, som flere andre har påpekt, blir selv tynne, små hårstrå godt synlig på scenen.
    Når du allikevel er inne og gjør resten av voksingen, er det jo ingen stor sak å ta armene også!
    Linda

Tack Linda! :)

Bare hyggelig :)
    (Ikke barber armene, da blir gjenveksten stivere, hårene blir jo bare kuttet ved barbering)
    Linda

Hehe jo jag vet :) Jag är halvbrasse och folket där jag härstammar ifrån uppfann antagligen waxningen och waxet också för den delen LOL!

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 28 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.