Ätardag

Home Forums Kost och Näringslära Ätardag

  • This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Posts
  • #85561
    #879470
    GrymmeGreger wrote:
    jag har en rätt strikt kosthållning (har alltid haft).

    Idag försökte jag mej på att ”svulla” riktigt
    ordentligt. Tog en 200gr hamburgare med
    dressing & allt. Sen käkade jag en 100gr
    chokladkaka.

    Ojojoj.:nono:
    Hela ”systemet” kraschade. Jag blev sänkt och mådde
    dåligt resten av dagen. Visst kan man öka på kaloriintaget
    på ätardagen, men är man inte van vid ”Svullo”-mat så
    ska man nog låta bli sådant…………:o

    Har också märkt det när jag varit noga med maten, så fort man gått utöver vad man brukar äta så brakar magen ihop. Skall bli kul med ätardagar nu när deffen snart börjar.:| Men trippelwhopper är väldigt god.:P

    #879471

    på en ätardag ökar jag bara lite, att grisbulka är inte min grej.

    #879472

    en människa behöver äta minst 2000 kalorier per dag. vi svenskar äter i snitt 3000 kalorier per dag. ifall du tränar aktivt så ska du äta bla bla många kalorier beroende på hur tuff den träningen är osv. jag får i mig 1000 kalorier per dag ifrån gainern. hade tänkt att gå upp lite grande! :)

    #879473

    dubbelpost jag är till 99% oskyldig

    #879474

    Som jag ser det finns det tre sorters ”ätardagar” utifrån vad folk själva säger när jag hör ”jag kör en ätardag i veckan”.

    1.)Grisätardagen: Allt handlar bara om att trycka i sej massa skit tills man spyr i stort sett, om överskottet är uppe i 10 000kcal redan så är det skit samma, man tar en semla till iaf! Har själv aldrig sett vitsen med en sån dag faktiskt.
    2.)”Avslappnande-för-psyket”-ätardagen: Man går kanske ut på restaurang å käkar nåt man tycker extra mycke om å unnar sej en starköl typ. Man kanske käkar lite efterrät, man blir bortbjuden å äter grillmat etc. Helt enkelt en mer social dag när man äter sånt man inte brukar och energi/näringstänket glöms bort för en dag, behöver inte ens betyda att man hamnar på överskott en sån dag.
    3.)Laddningsdagen: Man käkar bra mat fast i grymma mängder, trycker i sej bröd, pasta, havregryn, kyckling, ja all den gamla vanliga maten fast allt i mycke mycke större proportioner bara för att fylla på med glykogen och förhoppningsvis ha tryck/uthållighet som räcker i flera dagar framöver!

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.