äter jag tillräckligt?

Home Forums Kost och Näringslära äter jag tillräckligt?

• This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author

Jag har nu tränat styrketräning i ca 5 månader 3ggr/v, och kondition 2ggr/v, men upplever inte att ja ser några resultat, vilket gjort att ja börjat tappa motivationen.
    Efter att ha läst runt här på forumet inser jag att ja ätit alldeles för lite, och självfallet inte byggt muskler pga av de. Men nu tänker ja ta mig i kragen och börja äta ordentligt. Min fråga är så om detta kostupplägg/mängd mat ser bra ut för en tjej på 22 år, 164cm, vikt (nu)48-49?? (Vill iaf gå upp till 52 kg)

Frukost: 40g fiberhavregryn, 10g solrosfrön, 10g linfrön. 2st sportknäcke med 2 skinkskivor + gurka, 1 kopp kaffe.

Mellanmål: 1 frukt, tex äpple

Lunch: 50g (torrvikt) pasta/ris/bulgur, en kycklingfile/köttfärs/grytbitar (vanlig portion), 2 morötter

Mellanmål: 1 frukt, tex äpple + en kopp kaffe ibland.

Middag: Som lunchen

Mellanmål: 1 skiva grovt bröd med skinkskiva och tomat, 1 frukt

Efter träning äter ja en banan för att sedan äta ett riktigt mål mat när ja kommer hem.

Hur tycker ni att det ser ut? Verkar det fortfarande förlite?
    Planerar i fortsättnignen att köra styrka 4ggr/v och 1-2 korta konditionspass på 30 min.

Jääättetacksam för svar!

Förslag:
    * Komplettera med proteinpulver som du tar som mellanmål ihop med en frukt.
    * Protein samt snabba kolhydrater efter träning, ev gainer.
    * Lägg hälften av fettet till frukost till kvällen ihop med en kesella/kvarg som ett extra kvälls-mål innan läggdags.

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.