Att frysa in kött rått eller tillagat?

Home Forums Kost och Näringslära Att frysa in kött rått eller tillagat?

• This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author

Köpte 1,5 kg karre med ben idag. Väldigt fina bitar för 39 kr. Bäst före datumet är dock i morgon.

OM man kan frysa ner bitarna bör man göra det när de är tillagade eller råa?

Spelar ingen roll. Bäst före-datumet ”pausas” när du fryser in köttet. Steker du köttet förlänger du hållbarheten i kylskåp. Du kan också frysa tillagat kött. Gör som du vill.

Jag skulle tillaga ett par stycken idag och frysa in resten rått.

Så äter du karré närmsta dagarna helt enkelt och har en del sparat.:) Jag har just nu samma situation med fläskkotletter. Men jag kör en liten annan approach, dvs jag skiter i utgångsdatumet och hoppas på det bästa.:D

Eddie Vedder wrote:
    Jag skulle tillaga ett par stycken idag och frysa in resten rått.

Så äter du karré närmsta dagarna helt enkelt och har en del sparat.:) Jag har just nu samma situation med fläskkotletter. Men jag kör en liten annan approach, dvs jag skiter i utgångsdatumet och hoppas på det bästa.:D

Jaja. ja det kan funka. Brukar göra samma sak, brukar funka bra de flesta gånger.

Blir nog att bryna till några och frysta in och äta resten i veckan =)

Råttkött måste frysas på en gång. Hade en hamster och den fick vara en stund innan vi flådde den, och det stank på en gång. Tror nötkött kan hängas en vecka. Stor skillnad.

HAH. Flådde du din hamster? Jävla pappskalle. :D

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.