- This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Kost och Näringslära › Bästa dieten för att bevara musklerna – trots inaktivitet
Hej,
Har fått vad min sjukgymnast kallade rupturer i mina armar och sa att jag inte fick träna på 2 veckor.
Efter en del ångest över att jag inte skulle kunna träna kom jag fram till att jag kanske kan spendera den tiden på att bränna lite fett, samtidigt vill jag inte tappa de musklerna jag slitit för.
Min fråga är därför; kommer jag behålla mer muskler av att fortsätta gå med kcalöverskott än om jag påbörjar en kort deffning, dvs konditionsträning och kcalunderskott? Det viktigaste är att förhindra att jag tappar muskler tills dess att jag kan börja träna igen.
Mvh
Du kanske borde ligga på ett kcal-balans under dom här två veckorna du inte kommer träna, istället för att ligga på ett överskott/underskott utan träning.
På 2 veckor hinner du inte tappa mycket, om du sköter kosten åtminstone hyffsat.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY