Bästa måltid på kvällen

Home Forums Kost och Näringslära Bästa måltid på kvällen

• This topic is empty.
Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • Author

vore tacksam för alla tips på bästa måltid när man ska äta nu typ vid nio-tio tiden.

funderar på blanda 30gram sötmandel/cashnötter och 250gram keso vad säger ni?

ninja30 wrote:
    vore tacksam för alla tips på bästa måltid när man ska äta nu typ vid nio-tio tiden.

funderar på blanda 30gram sötmandel/cashnötter och 250gram keso vad säger ni?

Ett långsamt protein hade jag föreslagit!

Ska själv käka en portion spaghetti och köttfärssås nu så där kommer vara gott om långsamt protein.

Men keso och nötter låter gott det med så varför inte :emo-thumb

En stor pizza som du har gjort själv, massor med ost och skinka.

Flera tips på nyttig kvällsmat….

ninja30 wrote:

definera ”nyttig”? Känns lite som att din problemformulering är för bred..

Mackor med keso och makrill i tomatsås är en going med!

Ordet ”nyttigt” har fått definitionen ”lågt på kcal” nu. Tyvärr.

Edit, nyttigt för mig = fräsha ekologiska råvaror alt livsmedel som tillför kroppen något positivt =)

Så om jag skulle tipsa om en nyttig måltid som jag finner vääldigt gott så skulle det vara egen pytt i panna med rödbetor och sallad till. (tips, odla egna grönsaker. We do, fan det slår allt)

:P

ninja30 wrote:

Kör på dina nötter och keso.

Bästa mål efter vilket syfte??

Eddie Vedder wrote:
    Kör på dina nötter och keso.

Tack för ditt svar.

Syftet med nyttig måltid är att inte samla på sig massa onödiga fett speciellt när man ska äta så sent på kvällen och självklart bygga ren muskelmassa. Långsamt men säkert.

Indec wrote:
    Bästa mål efter vilket syfte??

Man lägger inte på sig mer fett av att äta på kvällen, så länge dygnets totala kaloriintag är lika stort i jämförelsen.

[http://www.leangains.com/]

Står en del synpunkter om kvällsätande (i positiv bemärkelse).
    Subjektivt? Visst. Informativt? Definitivt.

Personligen äter jag mitt största mål sent på kvällen. Det beror på att jag tränar efter jobbet vid 7 och middagen äts följaktligen efter det.

Det finns en gammal trött myt om att man inte skall äta sent då detta av något obegripligt skäl skulle lagras som fett.

King Grub wrote:
    Man lägger inte på sig mer fett av att äta på kvällen, så länge dygnets totala kaloriintag är lika stort i jämförelsen.

Tja, här verkar det ju som att man skulle minska kroppsfett av att inta kolhydrater på kvällen..

[http://suppversity.blogspot.com/2011/07/carbohydrates-past-6pm-will-make-you.html]

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.