Home › Forums › Kost och Näringslära › Ben & Jerry’s och annan god glass
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
21 mars, 2010 at 16:28 #343978Anonym anvandareMember
Jag upptäckte B&J för bara något halvår sedan, och fattar att det inte är
världens bästa glass på något sätt, men kan ändå inte låta bli att köpa
en burk då och då.Idag roffade jag åt mig en burk Cherry Garcia ur affärens B&J-frys. Har
inte sett den tidigare, och hoppas att den är riktigt god.Har ni några favvisar?
En favorit från barndomen var vanlig vaniljglass med maräng och o’hoj
chokladsås. Jäkligt gott alltså!21 mars, 2010 at 16:28 #58919Anonym anvandareMember21 mars, 2010 at 16:43 #343979Anonym anvandareMemberJag gillar Alaska.. vitchoklad och vaniljglass mmmm. 😮 Speciellt när den fått stå ett tag.
Tycker inte om choklad och banan och de andra smakerna så mkt, för sött. Tänkte prova strawberry cheesecake nästa gång. Älskar cheesecake.
Var cherryn god eller har du inte testat den än?
21 mars, 2010 at 16:48 #343980Anonym anvandareMemberstrawberry cheesecake e rätt god, dock tog det några tuggor innan ja började uppskatta den.
När ja handlar B&J är det allt som oftas cookie dough som följer med hem… den e min absoluta favvo. Men en half baked går inte av för hackor, såväl som New York fudge :up: Och säkerligen 5-6 andra sorter.
Helt suverän som bakisglass!!Bara synd den e så attans dyr. Men då e den destå godare de gånger man tar sig råd att mumsa på den :p
21 mars, 2010 at 17:12 #343981Anonym anvandareMemberHåller med om Strawberry Cheesecake, den är god.
Sen hittade jag en ny häromsistens, ingen Ben & Jerry utan en rund bred paket med Rocky Road glass som var fantastiskt god.
21 mars, 2010 at 18:36 #343982Anonym anvandareMemberPhish food…chokladglass med mashmallow swirls, kolasås och massa chokladfiskar!
Överlägset godast enligt mig!
21 mars, 2010 at 18:52 #343983Anonym anvandareMemberCookie dough …. mmmmmm
21 mars, 2010 at 19:12 #343984Anonym anvandareMembercaramel chew chew och fairly nuts!!
21 mars, 2010 at 19:19 #343985Anonym anvandareMemberHar aldrig testat B&J’s tror jag skulle bli krokad för livet då jag älskar glass och saker i glassen gör det bara ännu bättre
En egen komponerad favorit är: Vaniljglass pudrat lätt med kanel, Ahlgrens salta bildäck och krossad kexchoklad. Vänta tills glassen är lagom mjuk/smält sen är det bara att mumsa.
21 mars, 2010 at 19:25 #343986Anonym anvandareMemberChocolate Fudge Brownie, Half Baked, Cookie dough… Fifan!
21 mars, 2010 at 19:34 #343987Anonym anvandareMemberJ Gold wrote:Har aldrig testat B&J’s tror jag skulle bli krokad för livet då jag älskar glass och saker i glassen gör det bara ännu bättreEn egen komponerad favorit är: Vaniljglass pudrat lätt med kanel, Ahlgrens salta bildäck och krossad kexchoklad. Vänta tills glassen är lagom mjuk/smält sen är det bara att mumsa.
Oj, det blir lite matlagning över den där egenkomponerade varianten. Låter gott!
Har ännu inte huggit in på min Cherry-burk, men så fort The Crazies har buffrat klart så sa jag prova den…
21 mars, 2010 at 19:40 #343988Anonym anvandareMemberOatmeal Cookie Chunk.. Förstår inte efter att ätit 3 burkar av denna att den inte finns i Sverige.
[img=http://bestuff.com/images/images_of_stuff/210×600/ben–jerrys-oatmeal-cookie-chunk-36935.jpg]Likaså var denna riktigt god:[img=http://lindaochlivet.files.wordpress.com/2009/02/ice-cream-ben-jerrys-cinnamon-buns.jpg]Annars är mina favoriter Half Baked & Chocolate Fudge Brownie
21 mars, 2010 at 21:04 #343989Anonym anvandareMemberUtav de B&J jag smakat så tycker jag Cookie Dough är godast. Helt fantastiskt god!
Men en sak som är underskattad är något så simpelt som gammeldags vaniljglass i en tallrik nyponsoppa. Man får även en liten nostalgikick från dagistiden på köpet.
22 mars, 2010 at 08:39 #343990Anonym anvandareMemberNördvarning – mailkonversation från första kvartalet 2007 då jag försökte få tag på ett exemplar av [http://www.facebook.com/pages/Stephen-Colberts-AmeriCone-Dream/21205423675 den ultimata smaken]:
[http://en.wikipedia.org/wiki/Stephen_Colbert’s_AmeriCone_Dream [img=http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/a7/Ben_%26_jerrys_stephen_colberts_americone_dream.jpg/250px-Ben_%26_jerrys_stephen_colberts_americone_dream.jpg]]
Quote:Det finns ett antal svenskar som följer den amerikanska kanalen Comedy Central och programmet The Colbert Report med Stephen Colbert via nätet.Nu när Ben & Jerry har släppt Stephen Colbert’s AmeriCone Dream är min fråga – när kommer den till Sverige?
Hälsningar, Magnus
Quote:Den kommer inte att komma till Sverige.Dessa pintar som tas fram i samarbete med olika ”kändisar” är lokala produkter.
För att vi ska kunna sälja den i Sverige behövs svensk text på innehållsdeklarationen.
Men detta extra arbete så får vi ha tungan rätt i mun när vi väljer vilka smaker vi tar hit.Däremot kommer vi lansera 3 nyheter i Sverige under mars-april
Vänliga hälsningar
Stefan Hedström
Ben & Jerry`s SwedenQuote:Tack för svaret, Stefan.Jag förstår att Livsmedelsverket och lagstiftningen kräver svenska deklarationer då livsmedel avses för försäljning.
Kanske kan bara själva förpackningarna – utan innehåll – importeras för de Colbert-fans som finns i Sverige?
Fundera på möjligheten. Jag är definitivt intresserad…
/Magnus
Quote:OM & NÄR vi tar hem något annat från USA ska jag försöka komma ihåg detta.
Se det inte som ett löfte utan som en förhoppningVänliga hälsningar
StefanQuote:Tack, jag håller tummarna!Mvh Magnus
PS. I The Colbert Report i måndags (USA) var Ben & Jerry gäster i studion, och alla åskådare fick just en Stephen Colbert’s AmeriCone Dream…
22 mars, 2010 at 08:53 #343991Anonym anvandareMemberNotera effekten glassen har:
[youtube=y5YEkZ9i8Vk]
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.