Börja träna igen, lite frågor.

Home Forums Kost och Näringslära Börja träna igen, lite frågor.

• This topic is empty.
Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author

Hai!
    Jag hade tänkte att börja gymma, då jag tidigare tränade både Fotboll och Hockey men har nu slutat och känner att jag vill komma i form igen. Har också ett komplett gym hemma, där min pappa brukar träna när han är I Sverige. Tänkte alltså fråga er om lite råd:).

Jag väger runt 72kg, och är 173cm lång rör mig måttligt på dagarna, men eftersom att jag går i skolan så sitter jag still en hel del.

Funkar det att kanske kombinera fyra dagars gymmande med typ minskade Kolhydrater eller något sånt för relativt snabba resultat, eller är jag helt ute och cyklar? Borde jag ha någon typ av PT? Är tacksam för all hjälp!

Svårt att hjälpa dig när du inte berättar vad du har för mål med träningen, vill du gå ner i vikt eller öka muskelmassan?

Simig: Mitt mål är som sagt att tappa några kilon, och bli ”fit”. Alltså både gå ner i Vikt och öka Muskelmassan.

Flessan: Tack så mycket för tipsen! Ska se till att läsa igenom Deffguiden!’

Edit: Tror du att du skulle kunna vara så snäll och länka deffguiden? Har försökt att använda sökfunktionen men det gick inget vidare.

Crucial wrote:
    Simig: Mitt mål är som sagt att tappa några kilon, och bli ”fit”. Alltså både gå ner i Vikt och öka Muskelmassan.

Okej, att öka muskelmassa samtidigt som man går ner i fett samtidigt är väldigt svårt.. Men lyssna på Flessa när det gäller deffen då jag inte än har erfarenhet i området :)

edit: [http://forum.body.se/showthread.php?t=22347] varsegod

Simig:Det har du nog rätt i! Kanske ska jag ta det i etapper? Att börja med att deffa, och sedan försöka bygga lite m0skler? Och tack för länken!:)

Crucial wrote:
    Simig:Det har du nog rätt i! Kanske ska jag ta det i etapper? Att börja med att deffa, och sedan försöka bygga lite m0skler? Och tack för länken!:)

Så kommer det nog bli hursomhelst :up: Läs nu på om kost och träning så har du grymma förutsättningar för att lyckas med dina mål!

Simig: Okej! Ungefär hur många kilon borde jag deffa mig innan jag helt börjar att fokusera på att bygga muskler?

Crucial wrote:
    Simig: Okej! Ungefär hur många kilon borde jag deffa mig innan jag helt börjar att fokusera på att bygga muskler?

Det kan varken jag eller någon här svara på utan att få se en bild på dig eller med en bf%. Vi har ju ingen aning om hur mycket fett du har på kroppen :D

Kör tills du är nöjd

Simig: Okej, då letar jag rätt på något nybörjarprogram gällande gymmet och tar och läser på deffguiden!:)

Tack för hjälpen! Både Simig & Flessa:)

Lycka till! Kan rekommendera dig att ta en titt på dessa [http://axon.blogg.se/category/axon-10-50.html]

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.