Börjat få inslag av massa grått hår!! orsak?

Home Forums Kost och Näringslära Börjat få inslag av massa grått hår!! orsak?

• This topic is empty.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author

är en kille 23 år. och har börjat få en massa grå hårstrån på huvudet.. vet inte om det kanske kan bero på min kost som nästan bara är proteiner eller min viktnedgång (18 kg). antar att jag har brist av nån vitamin/er eller mineraler?? nån som vet vad som orsakar grått hår..
    kanske är i fel forum men misstänker att det beror på min kost..

[http://huden.nu/fragor/har_harbotten_7#fraga5647]

kan inte bero på att de skulle vara ärftligt!? min farsa blev gråhårig när han var 40 år gammal. har aldrig sett en kille på 23 år som fått grått hår i hela mitt liv! måste bero på nåt annat..?

En kille i min parallellklass när jag gick i grundskolan fick gråa hårstrån när hans pappa begick självmord, har du haft någon traumatisk upplevelse?

steffoh wrote:
    kan inte bero på att de skulle vara ärftligt!? min farsa blev gråhårig när han var 40 år gammal. har aldrig sett en kille på 23 år som fått grått hår i hela mitt liv! måste bero på nåt annat..?

Håret ärver man från sin mors sida…..

Har jag hört iaf :

jag fick mina första vita hår när jag var 18 år :(

…hur tror du jag gör? fick gråa strån när jag var 5[/QUOTE]

men nu va det gråa strån på på huvudet han frågade om…:|

Visst får vissa killar gråa hår tidigt. Kolla på gamla bilder med Glenn Hysén t ex. Om man ärver tidig gråhårighet vet jag inte, däremot ärver man anlag för tunnhårighet från mamman.

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.